Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Четверг, 25.04.2024. 21:22 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальні та методичні посібники » Посібники, література для вчителів, учнів, батьків

Молодші школярі – учасники інтелектуальних конкурсів.
08.11.2012, 19:48
Відділ освіти виконкому Жовтневої районної у місті ради
Районний методичний кабінет
Шкільна предметна циклічна комісія
вчителів початкових класів
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №111


м. Кривий Ріг
2012

Г.О.Шевченко –Молодші школярі – учасники інтелектуаль-них конкурсів.
Методична збірка – м. Кривий Ріг, 2012 - 28с

Дана методична збірка містить одну із форм роботи з об-дарованими учнями, підготовку та участь в інтелектуальних конкурсах,а також аналіз цієї роботи за останні 5 років.
Методична збірка має за мету ознайомити із завданнями проведення інтелектуальних конкурсів та хід даної роботи на базі школи.
Методична збірка адресована вчителям початкових кла-сів, які використовують творчі підходи в роботі з обдарова-ними дітьми.

Рецензент: Бублій Олена Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи КЗШ І-ІІІ ступенів № 111

Рекомендовано
засіданням шкільної предметної комісії
вчителів початкових класів
(протокол № 1 від 20.09.2012 року)

Зміст

1. Вступ_________________________________________ 4
2. Всеукраїнський конкурс «Патріот»_________________6
3.Всеукраїнський конкурс «Русский медвежонок»_______8
4.Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч»__ 10
5. Всеукраїнська гра з англійської мови «Puzzle»_______11
6. Міжнародній математичний конкурс «Кенгуру»_____13
7.Всеукраїнський інтерактивний конкурс « Колосок»___17
8.Українознавча гра «Соняшник»___________________19
9. Відгук вчителів школи ___________________________20
10. Методичні рекомендації ________________________23

Вступ



Школа майбутнього –
це ми сьогодні, крокуючі у завтра
Молодший шкільний вік — період збирання, накопи-чення і засвоєння знань, а значить, найважливішою пробле-мою нашого суспільства є збереження і розвиток обдарова-ності. Перед вчителями початкових класів стоїть основне завдання – сприяти розвитку кожної особистості. Важливо встановити рівень здібностей і їх різноманітність у наших дітей, але не менш важливо вміти правильно здійснювати їх розвиток. У обдарованих дітей чітко виявляється потреба в дослідницькій і пошуковій активності – це одна з умов, яка дозволяє вчиться зануритися в творчий процес вчення і вихо-вує в нім прагнення до відкриттів, активної розумової праці, самопізнання. В навчальному процесі розвиток обдарованої дитини слід розглядати, як розвиток його внутрішнього поте-нціалу, здібності бути автором, активним творцем свого жит-тя, уміти ставити мету, шукати способи її досягнення, бути здібним до вільного вибору і відповідальності за нього, максимально використовувати свої здібності. Для цієї категорії дітей переважні методи роботи: дослідницькі; частково-пошукові; проблемні; проектні; форми роботи: класно-урочна (робота в парах, в малих групах), різнорівневі завдання, творчі завдання; предметні олімпіади; інтелектуальні марафони; різні конкурси і вікторини; словесні ігри і забави; проекти з різної тематики; рольові ігри; індивідуальні творчі завдання. Ці методи і форми дають можливість обдарованим вчитися вибрати відповідні форми і види творчої діяльності. Виявлення обдарованих ді-тей проводиться вже в початковій школі на основі спостере-жень, вивчення психологічних особливостей, мови, пам'яті, логічного мислення і спілкування з батьками. Вчитель приді-ляє увагу особливостям розвитку дитини в пізнавальній сфе-рі.
Як правило, у обдарованих дітей виявляються: висока продуктивність мислення; легкість асоціювання; здібність до прогнозування; висока концентрація уваги. Використовуючи диференційований підхід, кожен вчитель працює над розвит-ком цих якостей. Для успішного розвитку здібностей обдаро-ваних дітей умовою є підготовка педагогічних кадрів. Вчи-тель має бути: талановитим, здібним до експериментальної і творчої діяльності; професійно грамотним; інтелігентним, етичним і ерудованим; володіти сучасними педагогічними технологіями .
Всеукраїнський конкурс «Патріот»
Участь в інтелектуальних конкурсах, дає можливість оціни-ти себе, проаналізувати помилки й працювати, щоб досягти більшого. Це інтелектуальний ріст, конкуренція, гартування особистості майбутнього.
Мета: Формувати в учнів різнобічні знання про Україну, ви-ховувати патріотизм, любов до своєї Батьківщини, глибоку повагу до держави, її історії, традицій, пізнати культуру укра-їнського народу, красу і самобутність української мови, роз-вивати дух змагань у школярів. Учасниками можуть бути учні 2-11 класів. Конкурсні завдання цікаві, веселі, доступні дітям з різним рівнем підготовки. Вони містять запитання з багатьох напрямків знань (мови, українознавства, географії, літератури).

Патріотизм починається з малого - з любові до місця, де ти народився, де живеш, з любові до своїх батьків, до своєї історії, до рідної мови, до справи, яку ти виконуєш. Кожна людина не залежно від віку, статі, посади повинна бути пат-ріотом, і не має значення, чи ти президент країни, чи учень школи - твій патріотизм - у якості виконання тієї справи, якою ти займаєшся.


Международный конкурс «Русский медвежонок»
Конкурс "Русский Медвежонок - языкознание для всех" - младший брат популярного международного математиче-ского конкурса "Кенгуру - математика для всех".Он досту-пен, поскольку, во-первых, проводится прямо в школах и занимает всего два урока. Во-вторых, он относится к тесто-вому типу, то есть записывать решения не надо - достаточно выбрать один из предложенных пяти вариантов ответа и от-метить его номер на бланке. В - третьих, среди 30 заданий есть и совсем несложные, так что каждому участнику удается дать верный ответ хотя бы на несколько из них. Наконец, сами задания ориентированы не столько на механическое знание правил, сколько на логику, общую культуру, а порой - и на чувство мора.
Главная цель игры – показать красоту и богатство рус-ского языка.

Серед нас не тільки учасники, а й переможці!

Конкурс з англійської мови «Гринвіч»
Цілями та завданнями конкурсу є:
 розвиток інтересу до англійської мови та культури англомовних країн;
 підвищення кваліфікації вчителів англійської мови;
 удосконалення роботи з обдарованою молоддю;
 активізація позакласної та позашкільної роботи з ан-глійської мови;
 надання учням можливості змагатися в масштабі, що виходить за рамки регіону, не виїжджаючи з нього;
 формування в учнів навичок пізнавальної та творчої діяльності.


Всеукраїнська гра з англійської мови "Puzzle" для учнів 3-11 класів
Гру розроблено для активного залучення учнівської молоді до вивчення англійської мови, літератури, історії. Вона сприятиме формуванню стійкої зацікавленості в учнів усією лінійкою англомовної тематики, допоможе вчителям англійської мови умотивувати активне вивчення англійської мови, підвищить інтерес дітей до читання найкращих зразків англійської літератури в оригіналі.



Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»


Мета: першого етапу конкурсу - пропедевтика знань та умінь учнів 2 - 6 класів. Цей етап конкурсу проводиться за завданнями, визначеними Організаційним комітетом.
Мета: другого етапу конкурсу - поглиблення знань та умінь учнів 2 - 11 класів на основі матеріалів, що надані Асо-ціацією.
Конкурс «Кенгуру» має на меті не лише зацікавити ді-тей математикою, – це і спроба об’єднати навколо вирішення спільних проблем вчителів математики з різних областей України. Зустрічаючись на щорічних семінарах, які теж про-водить оргкомітет конкурсу, вчителі діляться досвідом, слу-хають цікаві лекції своїх колег. Саме тут кожного року обго-ворюються і шліфуються нові задачі для наступного конкур-су, авторами яких здебільшого є самі його учасники. Найці-кавіші задачі оргкомітет конкурсу кожного року надсилає до Міжнародного організаційного комітету, на засіданні якого досвідчені математики, що представляють кожну країну-учасницю, формують пакет завдань для майбутнього змаган-ня. І вже потім ці задачі повертаються у вигляді завдань конкурсу.

Отже, математика – це не тільки самостійна наука про «математичні структури», це мова інших наук, мова єдина, універсальна, точна, проста і красива. А це означає, що у все-бічно розвинутої особистості повен бути сформованим висо-кий рівень математичної грамотності.

Навчити математиці не можна нікого, навчитися – може кожен. Тому завдання кожного вчителя – створити все можливе, щоб дитина зрозуміла всю красоту та привабли-вість цього предмета, відчула власні сили й закохалася в ма-тематику по-справжньому. Надзвичайну допомогу вчителю математики у його роботі вже 15 років надає прекрасна інте-лектуальна гра, математична олімпіада – чудовий конкурс «Кенгуру».
Життєздатність і процвітання конкурсу «Кенгуру» за-лежить від багатьох обставин. На щастя, в Україні вони сприятливі. Відданість, ініціативність координаторів різних рівнів вражаюча. А діти в Україні кмітливі, допитливі, розу-мні, активні. Нехай конкурс «Кенгуру» стане їхнім добрим помічником на шляху до перемог.

Всеукраїнський природничий
інтерактивний конкурс «Колосок»

Правила конкурсу «Колосок» співпадають з правилами популярного міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».
Учасниками конкурсу «Колосок» можуть бути всі учні.
Конкурс проводиться з метою наукової популяризації та пропедевтики природничих наук серед учнів, поширення та впровадження національних освітніх технологій за кордоном, аналізу та запровадженню сучасних прогресивних освітніх зарубіжних технологій в Україні. До участі у конкурсі можуть приєднуватись освітні установи інших дер-жав за наявності національного координатора конкурсу.
Основними завданнями конкурсу є:
ознайомлення підростаючого покоління з невід’ємним елементом єдиної культури - природознавством;
формування цілісного погляду на оточуючий світ, уяв-лень про наукову картину світу, вироблену сучасним природознавством;
розвиток мотивації учнів до вивчення дисциплін природ-ничого циклу;
вироблення стійких навичок роботи з науково-популярними виданнями, розвиток читацьких компетентностей, дослідницьких та творчих умінь учнів;
розширення та поглиблення знань із природничих дис-циплін, підтримка талановитих учнів та ініціативних учителів.

Українознавча гра «Соняшник»

Цілями та завданнями
гри є:
- формування у школярів сталої зацікавленості українською мовою, літературою та українознавством;
- підвищення кваліфікації вчителів української мови, літера-тури та українознавства;
- активізація позакласної та позашкільної роботи із зазначе-них вище дисциплін;
- надання учням можливості змагатися в міжрегіональному масштабі, не виїжджаючи зі свого району.

Відгук вчителів школи
щодо проведення конкурсу«Соняшник»
Як теплолюбивий соняшник повертає свою золоту кві-тку до сонця, так діти, як бджілки, прагнуть зібрати нектар знань у мовному садку.
Тому в нашій школі ми практикуємо проведення все-українського конкурсу «Соняшник», який пробуджує до по-шуку, стимулює до пізнання, робить життя дитини більш ці-кавим та насиченим. Нам вчителям, теж надзвичайно цікавий сам процес та звичайно його результати.
Цікаві завдання захопили учнів. І ще довго, після за-кінчення конкурсу, не стихали суперечки з правильності ви-конаних завдань. Діти працювали із словниками, використо-вували Інтернет для пошуку відповідей на поставлені завдан-ня. Раділи підтвердженню правильної відповіді. А неточності або помилки спонукатимуть їх до вивчення необхідних пред-метів з більшою силою.
У перший день весни – красуні
Приходить «Соняшник» до нас.
Ми любим українську мову,
Тому покажемо суперклас!
Завдання будуть нелегкі,
Та й ми за рік вже підросли.
Багато книг читаємо,
Словники гортаємо,
Знання глибокі маємо.
Старатись дуже будемо
Все гарно написати,
Щоб розквітав наш «Соняшник»,
Раділи мама й тато.
Адже нас так багато.
Ми зустрічаємо конкурс радо.

Цю роботу ми плануємо поглиблювати, адже вважа-ємо, що конкурс «Соняшник» - це ще одна із ланок роботи з обдарованими дітьми. Вона розвиває зацікавленість учнів у результатах своєї праці, Спонукає до глибшого вивчення мови. Діти завжди радо чекають на конкурс, старанно під-ходять до виконання завдань і завжди з нетерпінням очі-кують на результати. Ми, вчителі дякуємо організаторам за цікавий, пізнавальний конкурс з такою теплою назвою «Соняшник».

Методичні рекомендації



Учитись важко, а учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти,
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
П. Сингаївський
Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей - стільки й здібностей, які залежать від психо-лого - фізіологічних особливостей людини, соціального ото-чення, сім'ї та школи.
Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, резуль-тативний.
Як же розвивати творчі здібності молодших школя-рів?
Підхоплювати думки учнів, оцінюючи їх зразу, під-креслюючи їх оригінальність, важливість, інтерес до нового.
Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, само-стійність.
Створювати проблемні ситуації, що вимагають аль-тернативи, прогнозування, уяви.
Розвивати критичне сприйняття дійсності.
Вчити доводити починання до логічного завершен-ня.
Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності (при цьо-му має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової робо-ти, щоб уникнути перевантаження).
Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят.
Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджуваль-них завдань, створювати розвиваючі ситуації.
Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеук-раїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
Впливати особистим прикладом.
Пам'ятати, що "своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголов-нішим у системі навчально-виховного процесу.

Мета навчання учнів 1-4 класів - забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку учнів, виховання громадянина-патріота, а також забезпечити базову освіту та підготовку до успішного навчання в школі ІІ та ІІІ ступенів.
Удосконалити навчально-виховний процес, роботу з обдарованими дітьми, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озбро-їти їх практичним розумінням основ наук допомагають:
 олімпіади з базових дисциплін; • олімпіади з творчого мислення;
 олімпіади з кмітливості та логічного мислення;
 конкурси;
 конкурси знавців математики та логічного мислення;
 інтелектуальні ігри: "Ланцюжок", "Так чи Ні", "КВК", "Ерудит", "Поле чудес", "Брейн - ринг", "Перший мільйон", "Щасливий випадок", "Бізнес", "Інтелектуальний хокей", "Ві-кторина", Рольова гра", Дотепник", "Що? Де? Коли?", "Коле-со фортуни", "О, щасливчик", "Зоряний час", "LG-Еврика", "Найрозумніший".
Отже, при плануванні роботи з обдарованими дітьми порекомендуємо такий перелік орієнтованих заходів: .

1.Створення інформаційного банку даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності.
2. Систематизація матеріалів періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості.
3. Проведення проблемно-тематичних семінарів із метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які пра-цюють з обдарованими дітьми.
4. Створення авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей молодшого шкільного віку.
5. Організація постійно діючого консультпункту для вчителів початкових класів із залученням науковців, лікарів, психоло-гів, методистів районних (міських) відділів освіти.
6. Створення банку педагогічного досвіду щодо роботи з об-дарованими дітьми.
7. Організація і проведення шкільних, районних (міських), олімпіад із базових дисциплін ( українська мова, читання, математика, образотворче мистецтво, з курсу "Я і Україна").
8. Формування груп для індивідуального сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі (3-4 кл.) з ураху-ванням рівня здібностей та сфери обдарованості, запитів ко-жної дитини.
9. Підготовка до друку матеріалів із досвіду роботи, рекоме-ндацій учителів, які працюють з обдарованими дітьми.
10. Організація та проведення творчих звітів педагогів за ре-зультатами роботи з обдарованими дітьми на індивідуальних заняттях, гуртках, студіях.
11. Забезпечення до участі обдарованих дітей у міських, ра-йонних, обласних творчих конкурсах.
12. Розробка системи матеріального та морального заохочен-ня обдарованих учнів та вчителів, які працюють з ними.
13. Розгляд питань організації роботи з обдарованими дітьми та визначення подальших напрямів роботи на засіданнях шкільних, районних (міських) методичних об'єднань учите-лів, педагогічних радах.
Категорія: Посібники, література для вчителів, учнів, батьків | Додав: сверчок
Переглядів: 1970 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Відвідування сайту
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3284
Нових за місяць: 1
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3269
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 389
Жінок: 2895

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.