Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Среда, 20.06.2018. 19:23 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Науково-методична проблема

Гуманна педагогіка та сучасні педагогічні технології - шлях до розвитку життєздатної творчої особистості

Гуманна педагогіка та сучасні педагогічні технології - шлях до розвитку життєздатної творчої особистості

Оновлення цілей, змісту, методичного забезпечення початкової освіти відкриває перед учителями 4-річної школи суттєво збагачені можливості для навчання, виховання і розвитку молодших школярів на засадах гуманної педагогіки. За останні роки у шкільній освіті виразніше  утверджується особистісно орієнтований підхід до виховання і розвитку учнів як вияв практичного втілення гуманної педагогіки. Це передбачає зосередженість навчально-виховного процесу на потребах кожної дитини, всебічне вивчення і врахування індивідуальних особливостей вихованців, співпрацю всіх учасників навчально-виховного процесу.

Щоб педагогічний вплив на молодших школярів був ефективним, маємо подбати про такі умови навчально-виховної взаємодії:

·Гуманність навчально-виховної взаємодії;

·Цілісність і системність навчально-виховного процесу;

·Особистісну спрямованість навчання і виховання;

·Дійову співпрацю вчителів, які працюють у конкретному класі;

·Взаємну узгодженість вимог школи і батьків до виховання і розвитку дитини.

Для реалізації зазначених умов необхідно, щоб зміст, методи навчання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками , дизайн середовища – все працювало на дитячі потреби і вікові можливості, сприяло розвитку дитячих здібностей, не шкодило фізичному і психічному здоров’ю.

«Особистість виховує особистість - це азбука виховного процесу» Від того, як молодший школяр сприймає вчителя, залежить його ставлення до школи і до навчання. Ш.О. Амонашвілі привертає увагу до того, що навчаючи і виховуючи, вчитель залучає дітей  до матеріальних і духовних .цінностей минулих поколінь. Гуманний педагог, прилучаючи дітей до знань, одночасно передає їм свій характер, постає перед ними як зразок людяності.

Фундаментальність початкової освіти не лише у міцності знань, а й формуванні ключових компетентностей:

·       уміння вчитися

·здоров’єзберігаючих

·загальнокультурних

·громадянських

·підприємницьких

·інформаційно-комунікативних

Для формування у молодших школярів компетентностей вчителі Дніпропетровщини використовують різні методи, форми та технології навчання. Щоб ця робота мала результати , відділом

початкової освіти ДОІППО було організовано систему науково-методичної роботи з педагогічними кадрами області:

·Обласні семінари для методистів районних відділів освіти з проблеми «Педагогічні технології на уроках в початковій школі як фактор формування інноваційної особистості»;

·     Обласний творчий звіт роботи методистів, що відповідають за роботу початкової школи з проблеми «Модернізація змісту початкової школи»;

·     Використання варіативної складової навчального плану для формування громадянської свідомості молодших школярів;

·     Впровадження здоров’єзберігаючих технологій в умовах модернізації змісту освіти.

У Державному стандарті загальної початкової освіти, затвердженому Кабінетом міністрів України, зазначається, що інваріантна складова частина змісту Базового навчального плану включає освітню галузь»Основи здоров’я та фізична культура» , яка «забезпечує свідоме ставлення до свого здоров’я, як найвищої соціальної цінності». Для реалізації цієї складової разом з кафедрою культури здоров’я  був розроблений спецкурс з методики викладання фізичної культури в початковій школі. Також було організовано і проведено тренінг з основ здоров’я для вчителів – тренерів початкової школи.

Через систему  семінарів, круглих столів, дискусійних клубів, науково-практичних семінарів вчителі відпрацьовують нові методики роботи. На базі кабінету початкових класів почала діяти творча лабораторія  вчителів –новаторів ,  яка разом з працівниками кабінету розгорнула роботу по організації та проведенню конкурсів професійної майстерності «Учитель року», розробила їх структуру, зміст та систему організаційних  заходів . Активну  допомогу в цій роботі кабінету надавали члени творчої лабораторії: Ломако Н.М. - заступник директора НВК №28 , Тігульов М.П.- заступник директора  СЗШ №135 м. Дніпропетровська, методисти  Мещерякова Т.В. - м. Кривий Ріг, Іванисенко Л.І .- Межівський  район.

За 12 років організації та проведення конкурсів було подано і проаналізовано 198 конкурсних матеріалів, в очних турах конкурсу взяли участь 60 кращих вчителів області. Переможцями обласного туру конкурсу «Учитель року» в номінації «Початкові класи» стали : Параскевич А. Ю. -м .Кривий Ріг, Колоколова П.І. – м.Дніпропетровськ, Васянович Г.М. – м .Кривий Ріг, Головачова І. А.- м. Марганець, Пашковська Л.М. , Петрушина Л.І., Хотіленко О.М.,м. Кривий Ріг.

 З метою подальшого впровадження положень Національної доктрини, Державного стандарту,  підвищення науково-методичної роботи, опанування процесом впровадження та використання сучасних педагогічних технологій, що сприяють зростанню  творчої особистості дитини    вже 10 років в Україні проводиться  Міжнародний конкурс знавців української мови імені П. Яцика,                                                                                                                                                           в якому активну участь взяли  біля 500 учнів початкової школи Дніпропетровщини, семеро із них стали переможцями Всеукраїнського етапу конкурсу.

Створення передумов для всебічного розвитку особистості, індивідуалізація та диференціація навчання, перехід на особистісно орієнтовані технології вимагає від учителя оновлення змісту сучасним технологічним інструментарієм.. З цією метою відділом було організовано тренінгову  курсову підготовку вчителів, які почали працювати за Міжнародною особистісно орієнтованою програмою «Крок за кроком.» Цей тренінг проводився на базі Всеукраїнського експериментального майданчика – НВК № 355 м. Дніпропетровська. В районах області проводились навчально-практичні семінари за цією програмою. Велику допомогу в цій роботі відділу надали регіональні тренери Кравченко Т.В.- директор НВК  № 355, Москвич Т.М. – заступник директора цього закладу. На допомогу  вчителям, які працюють в програмі «Крок за кроком» було видано два посібника « Ранкові зустрічі» та  «Робота в навчальних центрах».

Використання варіативної складової базового навчального плану дає можливість розвивати творчість вчителів і учнів початкової школи. Обласний семінар для методистів, що відповідають за роботу початкової школи з проблеми «Використання варіативної складової для формування громадської свідомості молодшого школяра»  В роботі семінару взяли участь автори та співавтори програми та посібників з краєзнавства «Місто мого дитинства»

Педагогічним колективом школи №69 м. Дніпропетровська під керівництвом директора Фетисової Єлизавети Олексіївни було створено прекрасну атмосферу, де вчителі та учні творчо розкрили свої знання з історії рідного міста. Заступник директора Ярко Ірина Іванівна, використовуючи мультимедійні засоби, розкрила основні напрямки роботи колективу з проблеми формування сучасної особистості учня, який має можливість розвивати свій творчий потенціал.

Сама ідея включити учнів у пізнавально-пошукову роботу рідного краю, району ,а потім спробувати це узагальнити і зробити свої регіональні програми, дуже сподобалась методистам області.

В області створено модель інноваційного навчального закладу комплексної багатопрофільної освіти № 28 м. Дніпропетровська. (директор к.п.н. Гонтаровська Н.Б.). У цьому закладі органічно поєднується наука з інноваційною діяльністю. Інноваційна діяльність в початковій школі розвивається за такими напрямками:

·          Діяльність творчої лабораторії по впровадженню інтерактивних технологій;

·          Комп’ютерно-інформаційна підтримка кожного предмету програми;

·          Здоров’єзберігаючі технології в навчальному процесі;

·          Створення авторських програм психолого-педагогічної підтримки кожної дитини.

Керує цією лабораторією Ломако Н.М. - заступник директора з початкової освіти, методист високого професійного рівня, учасник обласних семінарів, член журі обласного конкурсу «Учитель року». Результатом  системної роботи є участь учнів у міжнародних конкурсах « Левеня», «Кенгуру», «Колосок» та обласних конкурсах літературної та художньої творчості.

Високого результату набула творча співпраця відділу з Ювілейною початковою школою Дніпропетровського району. Ця школа є опорною для апробації та втілення в практику роботи сільських шкіл сучасних педагогічних технологій, програм та  проектів. На базі цієї школи систематично проводиться педагогічна практика для вчителів області та семінари. Колектив школи під керівництвом директора Полупанової В.М. отримав диплом лідера освіти України.

Цікавою і плідною є робота відділу початкової освіти з методистами районних відділів освіти . що відповідають за роботу  початкової школи : це обласні семінари з презентаціями роботи творчих колективів, тренінги з методичної роботи, конкурси, дискусійні клуби з впровадження педагогічних технологій.  

За цей період відділом на допомогу вчителеві по впровадженню нового зміст було видано більше 30 методичних та дидактичних посібників.

 В подальшому працівники відділу планують спрямувати систему роботи з педагогічними кадрами області на впровадження інноваційних проектів в початковій школі, формування нової генерації вчителів, які будуть новаторами побудови гуманної , креативної початкової школи.

 

                    Виноградова О.М. – старший викладач, заввідділом початкової освіти,                                                                

Писарєва Л.В. , Шахова К.К. – старші викладачі кафедри 

Джерело: http://argo1.com.ua/22.htm, кафедра початкової освіти Дніпропетровського ОІППО
Категорія: Науково-методична проблема | Додав: Cherepanova (14.11.2010)
Переглядів: 3031 | Теги: педагогіка, гуманність, особистість | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3197
Нових за місяць: 0
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3182
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 379
Жінок: 2818

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.