Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS     Пятница, 09.12.2016, 11:34
 Група "Гости"Вітаю Вас Гость   






                                             
                                 Ви увійшли як Гость 
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Головна » Статті » З досвіду роботи » Інновації в практиці роботи вчителя

Пошуково – дослідницький метод, як інноваційна діяльність вчителя початкових класів у контексті креативної освіти.

 «Розкажи – і я забуду,

Покажи – і я запам’ятаю,

Дай спробувати – і я зрозумію»

 Діти дослідники від народження. Саме дослідження допомагає їм пізнавати навколишній світ.  Підготовка  дитини до дослідницької діяльності, навчання її вмінь та навичок дослідницького пошуку стає найважливішим завданням сучасної освіти. Жага відкриття, прагнення проникнути в найпотаємніші таємниці буття народжується ще на шкільній лаві. Наше завдання – допомогти дітям знайти себе в майбутньому, стати самостійними, творчими та впевненими у собі людьми. Пошуково-дослідницька діяльність червоною стрічкою проходить через всю пізнавальну діяльність дітей. 

Ми допитливі малята

Забагато хочем знати

А яка наша Земля?

А чи крутиться вона?

А вода в якому стані,

 якщо взимку замерзає?

Вміють наші оченята

Навкруги все помічати.

Ми досліджуєм, міркуєм

Та й на дотик ми відчуєм,

Навкруги все помічаєм

Про природу рідну дбаєм!

 Вже в початковій школі можна зустріти таких учнів, яких не задовольняє робота зі шкільним підручником, вони читають спеціальну літературу, шукають відповіді на свої питання в різних галузях знань. Тому важливо саме в школі прищепити інтерес до різних областей науки і техніки, допомогти втілити в життя їхні плани і мрії, вивести школярів на дорогу пошуку в науці, в житті, допомогти найбільше повно розкрити свої здібності.    Щоб залучити учнів до активної пізнавальної діяльності, я  намагаюся таким чином організувати свою роботу, щоб в учнів виникло бажання діяти і вносити нове у свій досвід. Мій  особистий інтерес, особиста захопленість – ось запорука успіху дітей.

Тому головне для мене – захопити і «заразити» дітей, показати їм значимість їх діяльності та вселити впевненість у своїх силах.  Урок природознавства – це ідеальний матеріал для всебічного розвитку учнів. Саме на цьому уроці у дітей найбільше виникає: «Чому?» Особливу увагу на цьому уроці  приділяю досліду. Тому ще задовго до уроку з проведення досліду  починаю до нього готуватися:

- шукаю  відповідний матеріал,

- готую демонстраційний матеріал.

Випробування та перевірка – найвірніші гарантії успіху в класі.

Щоб учні серйозніше сприймали дослідницьку діяльність на уроці я своїм настроєм передаю їм почуття того, що відбувається щось дуже важливе і необхідне для подальшого життя.

Тому перед початком дослідів пропоную дітям заплющити очі, вмикаю спокійну музику і цим налаштовую дітей на атмосферу чогось загадкового та таємничого.

   Під час проведення уроку на тему « Де міститься вода?» метою було продемонструвати дітям властивості води за допомогою дослідів. Учні не тільки дивляться і слухають, а й працюють руками з конкретними об’єктами.

Дослід 1 «Властивість води»

Учень демонструє властивість води, як здатність її розчиняти інші речовини.

Дослід 2 «Де зустрічається вода?»

Учень демонструє, що вода міститься в тілі людини.

Дослід 3 «Текуча. Прозора. Набуває форму посуду в якому знаходиться»

 Під час проведення уроку на тему « Як виникає вітер?» метою було пригадати вивчені в 1 класі властивості повітря і продемонструвати на основі дослідів, як за допомогою повітря утворюється вітер. Учні не тільки дивляться і слухають , а й працюють руками з конкретними об’єктами.

Дослід 1. «Повітря існує»

 

Спробуй стиснути з боків щільно закриту пластмасову порожню пляшку так, щоб її боки доторкнулися. Чи вдалося тобі це зробити? Якщо ні, то чому?

Спробуй зробити те саме з відкритою пляшкою і поясни, що відбулося.

Запишіть результат спостереження:

 

Закриту пляшку не вдалося стиснути, бо вона наповнена ___________ , яке заважає стисненню.

Дослід 2.   «Повітря займає частину простору».

    Опустіть порожню склянку догори дном у посудину з водою. Чи заповнює вода склянку? Чому? Повільно нахиляйте склянку. Що відбувається?

    Запишіть результат спостереження:

Вода не заповнює склянку, бо її простір зайнятий __________. Якщо склянку повільно нахиляти, то можна побачити як зі склянки виходять бульбашки ________, а в неї заходить вода.

           

Дослід 3.   «Що відбувається з повітрям при нагріванні?» (Дослід проводить вчитель)

На банку одягнемо не надуту повітряну кульку. Поставимо банку у гарячу воду. Що відбувається?

Опустимо банку у холодну воду. Що відбувається з кулькою?

Запишіть результат спостереження:

При нагріванні повітря _________ й піднімається вгору, тому кулька _________ ,

а при охолодженні –__________ й опускається вниз, внаслідок чого кулька ________.

 

Дослід 4. «Рух повітря»

Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви  відчули?

Покладіть на долоньку клаптики паперу. А тепер змахніть зошитом над долоньками. Що сталося?

Запишіть результат спостереження:

Ми зошитом сколихнули __________.  Воно, в свою чергу, папірці, й ті злетіли з долоньки додолу. Рух повітря – це вітер.

Прочитайте текст

Повітря товстим шаром огортає нашу Землю. Вдень воно захищає її від палючого сонячного проміння, а вночі – від переохолодження. Кожна щілина, будь – який простір, не зайнятий нічим іншим, заповнені повітрям.

         Повітря рухається над землею. Воно прозоре, невидиме, і помітити його ми можемо лише тоді, коли воно рухається. Курява здіймається над дорогою, вітер зриває з дерев листя, куйовдить волосся – це рух повітря.

         Повітря пружне, розширюючись від нагрівання, воно стає легшим, піднімається вгору, а на його місце надходить холодніше і важче повітря. Земля нерівномірно нагрівається сонячними променями, а від неї і повітря нагрівається також нерівномірно. Отже, вітер - це рух повітря відносно земної поверхні.

Знайдіть в тексті інформацію про властивості повітря. Обговоріть здобуту інформацію.   Допишіть речення.

Повітря товстим шаром огортає нашу Землю. Будь – який простір, не зайнятий нічим іншим, заповнений ________. Повітря ___________ над землею. Воно, розширюючись від нагрівання, стає________  і піднімається _______. Вітер - це _____________ відносно земної поверхні.

Виконай тестове завдання. Обери чотири правильних твердження.

  1. Повітря належить до об’єктів живої природи.
  2. Повітря – газоподібне тіло.
  3. Повітря  існує навколо нас і заповнює всі порожнини.
  4. Повітря завжди знаходиться в русі.
  5. Повітря товстим шаром огортає нашу Землю .
  6. Повітря при нагріванні стискається та опускається вниз.

Прочитайте казку про те, як  Вітерець приніс радість хлопчикові.

Складіть за фотографіями розповідь про те, яку користь і яку шкоду приносить людям вітер.

Вітрильник (1), вітряк (2), вітрова електростанція (3).

У своїй роботі використовую такі  основні принципи і правила:

           - від простого до складного, від знайомого до незнайомого,  

              спираючись на наявні у дітей знання і досвід;

           - врахування особливостей певної пори року;

           - доведення експерименту до кінця;

           - повторення дослідів для уточнення, поглиблення знань про той чи

              інший об'єкт або явище;

           - підсумок результату досліду;

           - виховання дбайливого ставлення до  речей, що оточують, до природи

             з використанням позитивних прикладів поведінки дорослих і малюків

      

       Під час організації пошуково-дослідницької діяльності   дотримуюсь  таких вимог:

     - допомогти дітям правильно орієнтуватися у формуванні активності пізнавальних інтересів в ознайомленні з довкіллям;

     - сприяти формуванню колективної думки і критичної оцінки щодо фактів негативного ставлення чи згубного впливу на природу;

     - формувати практичні вміння і навички активної пізнавальної діяльності, моральні якості, які виховуються в умовах колективних видів діяльності.

Структурними компонентами пошуково-дослідницької діяльності є:

      - спостереження;

      - поетапне фіксування результатів;

      - зіставлення результатів дослідного і контроль¬ного матеріалу за

         допомогою різноманітних методів і прийомів;

      - висновки.  

Таким чином, досліди допомагають краще зрозуміти явища, що відбуваються в природі, з’ясувати причинний зв’язок цих явищ. Досліди дають можливість познайомити дітей в доступній формі з законами природи. Дітям дуже подобається такий вид роботи.

Досліди є не тільки способом повідомлення знань, вони розвивають спостережливість і мислення учнів. Усвідомивши, з допомогою вчителя питання, яке потребує розв’язання, діти обмірковують способи його вирішення, будують різні припущення, перевіряють їх шляхом постановки дослідів, спостерігають викликане ними самими явище, роблять висновки.

 

Категорія: Інновації в практиці роботи вчителя | Додав: Cherepanova (25.03.2014) | Автор: Черепанова Таміла Миколаївна E W
Переглядів: 876 | Теги: вчитель, школа, інновація | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 283
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3013
Нових за місяць: 22
Нових за неділю: 4
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 1
Із них:
Користувачів 2998
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 352
Жінок: 2661

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.