Мультяшки |
---|
|
Кнопка сайту |
---|
|
Безпека сайту |
---|
|
Зараз на сайті |
---|
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Каталог файлів
Урок рідної мови у 2 класі на тему: «Поняття про речення. Основні ознаки речення»
| 18.03.2013, 23:10 |
Тема уроку. Поняття про речення. Основні ознаки речення. Мета уроку: активізувати знання дітей про речення; формувати усвідомлення речення як групи слів, що виражають закінчену думку; розвивати навички логічної побудови речень; виховувати любов до природи. Хід уроку. I.Організаційний момент. - Дорогі діти! Сьогодні до нас завітали гості. Поверніться до них, усміхніться. Привітайте сердечно і щиро. А тепер тихенько сідайте. Пролунав дзвінок, Починається урок. Наш девіз: «Думати - швидко, відповідати - чітко, працювати-дружно, запам’ятовувати - міцно!»
II.Актуалізація опорних знань. 1.Повторення. Діти, зверніть увагу на екран. Уважно послухайте героя мультфільму «Червона Шапочка» так, щоб змогли відповісти на питання «Що ви почули?»
( Відео «Червона шапочка».) - Що ви почули? - Про що йдеться в цьому тексті? - А що таке текст? - З чого складаються речення? - Як записуються слова в реченні? - Як починається і чим закінчується речення?
2. Розвиток зв’язного мовлення. - Лине осінь золота, Лине наче пісня. То листочки розгорта, То туманом висне.
Ви подумайте усі: Чим прекрасна осінь? Яка вона чарівна І яка то ще вона? - Яка буває осінь? ( чарівна, рання, пізня, золота, багата, щедра, дощова, грибна…) - Молодці! Я бачу ви дуже спостережливі. - А чим би ви хотіли порадувати осінь? Як би звернулися до неї? Ми тебе чекали, Наша люба Осінь, Грілися під сонечком, Мокли під дощами. А тепер ми тебе, Наша люба Осінь, Хочемо порадувать Нашими віршами. Зараз наші учні прочитають складені ними вірші на тему: «Осінні етюди». Осінь багата Смачними плодами Я їх подарую Для тата і мами. (Кобилинська Ангеліна)
Я ходила за грибами, Зайчика зустріла. Він під кущиком дрімав, Я його збудила. (Бабич Анастасія)
- Молодці! Гарні вірші. Я думаю, що і осені вони сподобались.
3. Хвилинка чистопису. Ну , а зараз гарно сядем Ручки візьмемо усі , Спинки гарно порівняєм І напишемо склади: Со , де з’єднання середнє, Ое , це - й середнє тут А тепер і слово сонце Написати не забудь. - Чи можна написане назвати реченням? Чому? - Подивіться на екран. Що ви бачите? ( Сонечко.)
- Гляньте, як воно усміхається до вас, підморгує, посилає вам свої промені, ніби запрошує до творчої роботи. Отож, давайте усно складемо речення про сонце. ( Діти складають речення і зачитують їх.) - Як ви доведете , що це речення? III.Повідомлення теми і мети уроку . - На цьому уроці ми і продовжимо роботу над темою «Речення» та ознайомимось із першою характерною ознакою речення.
IV.Робота над вивченням нового матеріалу . 1.Усна колективна робота (вправа 117)
Улітку школярі Улітку школярі зібрали багато зібрали лікарських рослин.
- Зверніть увагу на екран. Ви бачите групи слів. Прочитайте. Де тут речення? Чому ви так думаєте? Яка різниця між групою слів і реченням? Отже, група слів, що виражає закінчену думку, називається реченням. - Прочитайте правило (с.59) - То чим же речення відрізняється від групи слів ?
2.Колективна робота (вправа 116) Щодня ти ходиш до школи . Твій обов’язок – добре вчитися . У школі тебе навчають учителі . Вони хочуть , щоб ти добре знав свою рідну мову .
- Прочитай речення. Кінець кожного речення позначай зниженням голосу і паузою. - Скільки абзаців у тексті? Про що розповідається у кожному з них? Як же інтонаційно позначається кінець речення? ( Зниженням голосу і паузою.) - Спишіть друге речення.
3. Словникова робота. учитель учителька вчитель вчителька V.Фізкультхвилинка . Діти, зверніть увагу на екран. Зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку зі смешариками. ( Відео «Смешарики».)
VI.Закріплення та систематизація знань .
- Що ви бачите на екрані? ( Вечір. Сонце сідає. Стає темно.)
- Це ілюстрація до вправи 118. - Прочитайте. Скільки речень у тексті? - Що вразило вас уцьому тексті? (Те, що в тексті є речення, що складаються з одного слова.) - А коли, як ви думаєте, слово може бути реченням? ( Коли воно виражає закінчену думку.) - Отже, у наше правило ми можемо внести невеличку поправку: слово, або група слів, що виражає закінчену думку, називається реченням.
- Що ви бачите на екрані? ( На обрії червоніє небо. Сходить сонечко. Настає ранок.)
Це, діти, ілюстрація до вправи 119. Читайте текст. Скільки речень у тексті? Як ви розумієте речення «Край неба палає.»
Завдання. 1.Робота в парах (впр . 118 ; 119) 1 пара – З вправи 118 спишіть речення, що складається з одного слова. 2 пара – З вправи 119 спишіть третє речення. - Прочитайте.
2.Робота над переносом слів (робота в парах) I варіант – соловейко (со - ловейко ; соло - вейко ; соловей - ко) II варіант – сонце (сон - це), акація (ака - ція) - Якими золотими правилами переносу ви користувалися? ( Для переносу слів завжди потрібен поділ на склади. Склад з однієї букви лиш – не перенось його, облиш.)
3.Пальчикова гімнастика. Наші пальчики втомились, А втомившись посварились. Посварились та одразу Помирилися і разом.
4. Робота над текстом (у групі). У лісі Оксанка й Маринка пішли в ліс . У лісі було багато грибів і квітів співали пташки дівчатка збирали гриби їм було весело. - Визначте , скільки речень у тексті . Прочитайте , інтонаційно виділяючи кожне речення. - Аргументуйте свій поділ на речення . - Які ознаки має речення? 5. Різнорівневе завдання. 1). Високий рівень. Складіть усно речення про свого собачку так, щоб утворився текст. 2). Достатній рівень. Зберіть речення: є, котик, Мурчик, мене, У; котика, У, пухнастий, дуже, хвостик. 3). Початковий рівень. Спиши речення і навчись читати: Мого котика звати Борис. VII. Підготовка до виконання домашнього завдання (впр. 120) - Прочитайте рядки слів із вправи 120. - Які з них є реченнями? - Чому ви так вважаєте? Доведіть. - Завдання 3 опрацюйте самостійно. - Вивчіть правило на ст. 59. VIII. Самооцінювання. - Ви гарно працювали протягом усього уроку. І ось зараз попробуйте самі оцінити свої знання, свою роботу на уроці. У цьому чарівному кошику знаходяться квіти - бали ваших знань. Кожен з вас підійде до кошика і візьме той бал, який відповідає вашим знанням, вашій роботі на уроці. VIII. Підсумок уроку. Час прийшов урок кінчати Треба ж нам усім згадати: Тему вивчили яку? Її тяжко нам здолати? Над чим треба працювати? Тож надіюсь, що урок Дав право на наступний крок.
Діти: Дорогі наші гості і друзі! Ми старались сподобатись Вам. Все робили ми швидко і спритно Щоб не сором усім було нам. Ну, а вам побажаєм здоров’я І удачі у праці нелегкій Щоб найкращі були ваші учні І жилося Вам добре і легко. |
Категорія: Конспекти уроків з української мови | Додав: ghoksana
|
Переглядів: 4277 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Новини в Україні |
---|
|
Календар |
---|
|
Наше опитування |
---|
|
Пошук |
---|
|
Підписка на емейл |
---|
|
Відвідування сайту |
---|
|
Статистика |
---|
Зареєстровано на сайті:
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
|
|