Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS     Пятница, 09.12.2016, 11:39
 Група "Гости"Вітаю Вас Гость   






                                             
                                 Ви увійшли як Гость 
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Маленьким школярикам » Вчись - вчитися

Виховна година на тему «Вчись учитися»
31.01.2016, 16:13

Виховна година на тему «Вчись учитися»

План
1.    Вступне слово вчителя.
2.    Режим дня – твій суворий і добрий порадник.
3.    Місцю і часу для навчання – першорядне значення.
«Найцінніше багатство, яке набувається у роки дитинства, отроцтва, ранньої юності, – це знання» (Василь Сухомлинський).
4.    Учитись на совість – трудитись сповна.
5.    Здібності у праці розквітають.

Психолог. Почався НОВИЙ робочий тиждень. Я вам зичу, щоб ви всі були здорові, ваші розумні, допитливі оченята світилися радістю, а ваші розумні голівки сприймали і добре запам'ятовували весь навчальний матеріал.
Сьогодні на нашій годині не буде розваг і пісень. Ми більше звертатимемося до вашого розуму, ніж до емоцій.
Вам відкривати нові закони і вчити дітей, управляти складним виробництвом. А все це зможуть тільки люди, які досконало володіють науковими знаннями.
Щоб удосконалювати все створене раніше і повсякденно поліпшувати життя, ви повинні знати набагато більше, ніж ваші батьки і старші товариші. А це можливо лише тоді, коли ви наполегливо вчитиметеся.
Частіше запитуйте себе, чи всі ваші вчинки гідні, чи вчитеся на повну силу, чи немає у вас прагнення братися за найлегше діло і робити якнайменше.
– Як ви розумієте вислів: «Не йди найлегшим шляхом. Вибирай завжди шлях найважчий. Переборення труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто переміг трудність, схожий на альпініста, що досяг найвищої вершини» (Василь Сухомлинський).
Ці поради – не просте повчання, правила, рекомендації; це – думки, народжені життєвим досвідом. І зараз ми поговоримо про те, як краще організувати процес навчання, виробити в собі наполегливість, допитливість, силу волі тощо.
– Діти, чи знаєте ви, як пізнати силу свого розуму? Як поліпшити пам'ять? Як правильно розпорядитися часом?
(Думки учнів)
Наш організм схильний до ритмічного життя, до певного чергування навантажень, і про це ніколи не треба забувати. Ось чому режим праці, пов'язаний із ритмом роботи й відпочинку, допомагає нам успішно долати труднощі.
Прочитайте біографію будь-якого видатного діяча, і ви неодмінно помітите таку особливість: за роки свого життя ця людина зробила багато тому, що вміла берегти час, до кожної хвилини ставилась як до найдорожчого дару. Давайте згадаємо таких славетних діячів, як Микола Олександрович Рубакін, Володимир Іванович Вернадський, Володимир Мономах.
(Розповіді учнів.)

Психолог. Не маючи чіткого режиму, школярі втрачають щодня годину-дві, а то й більше, несвоєчасно готують уроки. І виходить: щось не доробив,
щось не довчив. У таких школярів виробляється погана звичка –  відкладати все на потім, не виробляється сила волі. Підраховано, що якби учень од
ну годину, втрачену протягом дня, використовував на читання книг, то він би міг прочитати додатково 70 тисяч сторінок літератури.    '

Учень. Режим для нас – наче компас для капітана, який веде судно безмежним океаном. Режим дня для школяра ми називаємо суворим порадником, бо він не терпить відхилень. Але цей суворий порадник водночас і найдорожчий: якщо йому підкорятися, то й настрій буде бадьорий, і здоров'я міцне, і за незроблену справу тобі ніхто не дорікне.
Психолог. Режим виробить у вас дисциплінованість, чіткість, діловитість. Отже, допоможіть мені розглянути, коли, що і як треба робити протягом дня?

Учні
•    Підйом.
•    Сніданок.
•    Уроки в школі.
•    Приготування уроків.
•    Підготовка до сну.
Якщо ми навчаємося в другу зміну, то треба мати на увазі, що підйом, фіззарядку, приготування до сну, сніданок пересувати в часі не слід. Не можна після вечері готувати уроки, бо ви стомлені від розумової праці і результативність буде дуже низька. Видатний фізіолог Іван Петрович Павлов стверджував, що розумова праця продуктивніша, коли відбувається в один і той самий час. Пам'ятайте про те, що із самого початку треба звертати увагу на те, щоб виробити в собі корисні звички, від яких залежатиме успіх праці в майбутньому.
І ще одне, підсумовуючи робочий день, запитайте себе, що я зробив корисного?
Як театр починається з вішалки, так і в роботі все починається з робочого місця. Чи вмієте ви утримувати своє робоче місце в належному порядку?
Яким же має бути робочий куточок учня?
1.    Світло падає зліва. Лампочка не перевищує 80 вт.
2.    Стіл, стілець відповідають зросту, під ногами підставка.
3.    Порядок на столі (поверхня столу застелена світло-зеленим папером).
4.    Елемент куточка – екран «Мої справи і плани».
5.    У куточку мають бути: розклад уроків, план на сьогодні, завтра, на тиждень, семестр; режим дня, список рекомендованої літератури на навчальний
рік, корисні поради «Запам'ятай».
6. І основне – це мати план, тоді ви звикнете до певного порядку, навчитеся дорожити часом.

Психолог. ДІТИ, а може, варто обійтися без цих планів, без суворих розкладів?
(Думки учнів)
Психолог.  У майбутньому, коли ви станете дорослими, може, і не потрібне таке ставлення до режиму, ви вже звикнете до певного порядку, навчитеся дорожити часом. Але нині, коли ви навчаєтеся в школі, готуєтеся до дорослого життя, до праці – це необхідно, бо не навчитеся берегти час тепер, то багато втратите в майбутньому.
Боротися за своє щастя – це вчитися на совість, трудитися сповна.
«Щастя дасться тільки тим, хто багато знає. Чим більше знає людина, тим чіткіше, тим сильніше вона бачить поезію землі там, де її ніколи не знайде людина, яка має мізерні знання».
Чи не буває у вас так, що в школі ніби все зрозуміло, а вдома, під час самопідготовки, вчиш, вчиш урок, але результат невтішний.
Є тут хитрий секрет, до якого ви звикли так, що й не помічаєте. У школі на уроці легше, бо у вас навколо є помічники. А вдома ви самі, і чекати допомоги немає звідки.
Отже, візьміть собі за правило: на уроці працювати самостійно, не чекати, поки розв'яжуть задачу інші. А приступаючи до виконання домашнього завдання, слід спланувати порядок підготовки всіх предметів. Якщо ви примушуєте себе сісти за уроки, то почніть з легшого завдання. Ви його швидко й добре підготуєте, радість успіху додасть вам сил, і ви краще й швидше засвоїте важкий матеріал.
Щоб знати, як саме слід запам'ятати той чи той матеріал, завжди прислухайтеся до порад учителя. Є й різноманітні способи заучування матеріалу. Найкориснішим буде комбінований.
•    Прочитати весь матеріал.
•    Проаналізувати прочитане, тобто виділити важкі місця, поділити на логічні частини, якщо матеріал великий – скласти план, схеми.
•    Ще раз прочитати важкі частини тексту, які, як правило, запам'ятовуються гірше.
•    Переказати вивчений матеріал подумки або вголос.
Багато учнів не вміють контролювати, перевіряти себе. Тому в кінці теми є запитання.
Якщо ви регулярно відповідатимете на запитання, то в кінці навчального року легко зможете згадати, переказати зміст.
Здібності у праці розквітають
Природа максимально справедлива, наділяючи людей здібностями й талантами. В історії розвитку людських здібностей є цікаві факти.
Художник Ілля Рєпін почав у три роки вирізати коників з паперу, а в шість – добре малював фарбами.
Моцарт почав у три роки грати на клавесині, а в 12 – написав першу оперу.
Сергій Прокоф'єв створив перші музичні твори у 8 років.
А Ісаак Ньютон, коли йому було 7 років, уже конструював сонячні і водні годинники, вітряки.
Але вчені доводять, що для розвитку здібностей потрібні працелюбність і наполегливість. Отже, здібності, талант – це передусім праця.
Щоб по-справжньому розвивати свої здібності, частіше й відвертіше відповідайте на запитання: «Чи працюю я на повну силу своїх можливостей? Якщо ні, то чому?»
І ще одна дуже важлива порада щодо нової проблеми – розвитку уваги. Найважливіше правило в тренуванні уваги – не дозволяти собі бути неуважним під час виконання будь-якої справи, особливо під час навчання, під час читання. «Не забувай про свою пам'ять», – написала шестикласниця у щоденнику. Подумки вона додала: «Юлій Цезар, академік Йоффе, археолог Генріх Шліман».
– Чим відомі ці люди?

Учень. Юлій Цезар пам'ятав імена й обличчя всіх своїх солдатів, а їх було 30 тисяч. Академік Йоффе знав напам'ять усю чотиризначну математичну таблицю. Генріх Шліман, який знав 50 іноземних мов, деякі з них вивчав за 6, а то й за 2-3 тижні.
Психолог. А як же можна тренувати пам'ять? Переписати в записничок слова улюблених пісень, віршів, цікаві уривки з прочитаних книг і заучувати їх напам'ять. Передусім вибирати ті, що важко запам'ятовуються, а потім братися до легших. З часом на заучування домашнього завдання йтиме майже вдвічі менше часу.
Спробуйте 2-3 місяці робити так, і ви переконаєтесь, що не лише пам'ять, а й воля зміцниться, розум наповниться цінними знаннями, а значить і здібності розвиватимуться швидше. Отже, більш здібними, ніж ви вважаєте себе нині, можна стати, лише долаючи труднощі.

Категорія: Вчись - вчитися | Додав: Cherepanova
Переглядів: 117 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 283
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3013
Нових за місяць: 22
Нових за неділю: 4
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 1
Із них:
Користувачів 2998
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 352
Жінок: 2661

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.