Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS     Субота, 02.08.2014, 01:28
 Група "Гости"Вітаю Вас Гость






Ви увійшли як Гость
 
Меню сайту
Годинник
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Кнопка сайту
Погода
Корисно і цікаво
Зараз на сайті

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальні та методичні посібники » Конспекти уроків

Матеріал до уроку: казка Г. Демченко «Калина» Тема:Посади калину біля хати, будуть люди довго пам’ятати.
14.02.2013, 06:27
Матеріал до уроку: казка Г. Демченко «Калина»
Тема:Посади калину біля хати, будуть люди довго пам’ятати.

Мета уроку: розширити знання учнів про калину як символ України, вдосконалювати читацькі навички, уміння ділити текст на частини, добирати до них заголовки, розвивати у дітей уміння обмінюватися думками, слухати товариша, виховувати інтерес і повагу до національних традицій, любов до праці на рідній землі, бережне ставлення до природи.

Обладнання: малюнки куща калини, прислів’я про калину, відео про калину, презентація фізхвилинки для очей «Танок калини», картки для роботи, картки для читання, вишивки, сопілка, український одяг.

Хід уроку.
І Організація учнів

Стали діти всі рівненько
Посміхнулись всі гарненько
Обернулись до гостей
Привітались: «Добрий день»
Повернулись…
Руки вгору підвели
І енергію взяли.
Добре, гарно працювати
Та оцінки получати
Руки швидко опустили
Та сусіда не заділи
Всі мерщій за парти сіли
І урок наш розпочали.
(всі учні разом).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Загадка

Навесні цвіте білим цвітом,
Восени – червоними плодами.
Взимку пташок годує, людей лікує

2.Асоціативний кущ «Калина»

Що я знаю про калину (на дошці слово «калина»)

(Калина- це їжа для птахів, символ, пісні, вірші, вишивка, сік, напій, кисіль, варення, кущ, ліки, хліб, пироги, прислів’я, сопілка.)

Підсумок: Отже, калина це символ України. Домашнє завдання було скласти рекламу про калину.
Виступають учні:

1.Майже у всіх народів є улюблена рослина – символ. У росіян берізка, у канадців – клен, у нас, в українців – верба і калина. Це невеличке деревце чи кущ, що навесні приваблює білими квіточками, взимку спалахує гронами яскраво-червоних ягід.

2. Калина – кущ та його ягоди. Це давньослов’янські слова. Назва «калина» могла бути дана кущу за те, що він росте на вологому ґрунті. Але існує і інша думка, що це слово пов’язане зі словом «калить», що буквально означає червона, калена ягода.

3.Кущ калини – це не тільки окраса, це глибокий символ, наша спадщина. Калина – це символ красивої української дівчини, символ дитини, символ України. Калина на подвір’ї – дівчина заміж зібралася. Калина на рушнику – символ сімейного щастя. Калина на весіллі – на щастя, на долю, на любов.

4.Біля кожної садиби росла ця красуня. З давніх часів плоди калини були харчовим продуктом. Тушкована в духовці калинова каша чи ягоди, запечені в тісті, були сільськими ласощами. Плоди багаті на цукор і пектин. З них виготовляють сік, варення, напій, кисіль, мармелад, желе, приправу для м’яса, начинку для пирогів.

5.На нашій планеті росте понад 200 видів калини. Її вишивають на рушниках і сорочках, скатертинах і серветках. Коли козак вирушав в дорогу мати напувала сина калиновим соком і давала хліб з калиною. Також з калини робили сопілки.

6.На луках і узліссях біля українських сіл можна побачити цілі калинові гаї. Тому і з’являються в Україні багато населених пунктів з поетичною назвою Калинівка, Калинове, Калинівськ. Є прізвища Калина, Калинюк, Калинчук, Калинович.

7. Одне з головних місць відводила калині й медицина. Калину використовують при кашлі, застуді, хворобах серця, нирок, печінки. Калина звужує судини, спиняє кровотечі. А для жінок – увага! Компреси з соку калини допомагають зменшити пігментні плями на шкірі.

8.Росте калина на території Західної Європи, Японії, Монголії. Цікава особливість у калини. Вона має квітки двох видів. Внутрішні дають плоди, зовнішні – привертають увагу комах.

9.Часто плутають плоди калини і горобини. Вони дуже схожі, але горобина – це дерево, а калина – кущ. Ягоди горобини оранжевого кольору, а у калини червоного. Та й листячко відрізняється. Але птахи вдячні за смачненьке взимку, це їх улюблені ласощі

10.Калину дуже любив Т.Г.Шевченко. У «Кобзарі» він ужив слово «калина2 385 разів. Тож бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодами. І пам’ятайте, що у недобрих людей калина не росте.
Кущ калини – це не тільки окраса. А скільки пісень написано про калину. (Звучить пісня про калину)

11. У дворі дідуся і бабусі ростуть кілька кущів калини. Навесні вони прикрашають двір і хату, милують око, а взимку бабуся готує з калини напій, який лікує, зігріває, бадьорить.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми сьогодні багато говорили про калину, бо сьогодні урок присвячений цій рослині. Перегляньте відеофільм про калину у різні пори року. А ось як з’явилося на світі слово «калина» ми дізнаємося, прочитавши казку Г.Демченко «Калина».

IV. Робота над текстом

1.Словникова робота
обабіч
подорожній
курний шлях
(читання слів, пояснення значення, введення їх у речення)
2.Читання ключових слів
польові квіти
маленьке серце
крислатий кущ
привітно кивають
іде подорожній
піт витирає
радісно щебечуть
-Як ви думаєте, про що буде йти мова в казці. (передбачення дітей)

3.Читання казки вчителем

4.Бесіда за змістом.

V. Фізхвилинка для очей «Танок калини»

5.Читання казки учнями.
А) читання «ланцюжком»;
Б) читання мовчки;
В) читання напівголосно;
Г) читання «луною».

6.Робота в парах
Добір заголовків до частин тексту. Підсумок.

7.Гра «Так чи ні»
А) У Калини було щире серце? (Так)
Б) Калина посадила кущик восени? (Ні)
В) Заховані у ягодах зернятка схожі на маленькі сердечка? (Так)

8.Гра «Закінчи речення»
Колись, давно-давно…
Навесні Калинка…
Викопала…
Росте вона…
Іде якось…
Усміхнувся…
Гіллячки…
Прийшла й …
Відповіді всі…

9.Робота на картках
- Вибрати правильну відповідь
Картка
1.Звали ту дівчину …
А) Галинка; Б) Маринка; В) Калинка
2.Викопала в гущавині тонісіньке …
А) стебельце; Б) деревце; В) джерельце
3.Посадила край …
А) дороги; Б) стежки; В) шляху; Г) лісу
4. Зернятка схожі на маленькі…
А) крапельки; Б) намистинки; В) сердечка.
5. Назвали калиною на згадку про твоє добре…
А)ім’я; Б) обличчя; В) серце

10. Визначення головної думки казки. Гра «Плутанка»(з’єднати слова і прочитати головну думку казки)

Спасибі роботящим
тим рукам що цей кущ
доброму і тому посадили
серцю, що його викохало!

VІ. Підсумок

Калинка приготувала вам подарунки, свої ягідки – смайлики

За допомогою смайликів дайте відповіді на мої питання:
-Чи сподобався вам урок?
-Чи дізналися ви щось нове?
-Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
(діти піднімають відповідні смайлики).
Це ще не всі сюрпризи Калинки. Дорогих гостей і вас, діти, Калинка пригощає пирогами з калиною. Всього вам смачного і приємного.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Ann
Переглядів: 825 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 274
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 2420
Нових за місяць: 13
Нових за неділю: 1
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 2405
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 285
Жінок: 2135

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.
Створити сайт безкоштовно