Особливості проведення державної підсумкової атестації
у загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012
навчальному році
І.
Державна підсумкова атестація в початковій школі У початковій школі
державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності
учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. Державна підсумкова атестація з української мови проводиться
з метою перевірки мовленнєвих умінь учнів будувати речення, зв’язні тексти,
висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів,
практично застосовувати мовні знання з фонетики, лексики, граматики, орфографії
відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів із
зазначеного предмета. Атестація проводиться за посібником «Збірник завдань для державної
підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних
закладів з українською мовою навчання. 4 клас» (авт. Пономарьова К.І., Вашуленко М.С., Дубовик
С.Г. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційні роботи з української мови
складаються із семи завдань, різних за рівнем складності, серед яких: чотири
тестові завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної
відповіді з трьох запропонованих; одне відкрите завдання, виконання якого
вимагає короткої письмової відповіді; текст для списування (55-60 слів); одне
творче завдання – письмове зв’язне висловлювання на задану тему (5-7 речень). Державна підсумкова атестація з читання спрямована на
перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту; володіння
літературознавчими поняттями на елементарному рівні; уміння узагальнювати зміст
прочитаного (розкривати головну думку); практичних умінь роботи над текстами
різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем, байкою, легендою); умінь виконувати
творчі завдання на основі прочитаного, висловлювати власну думку з приводу
прочитаного. Атестація
проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації
з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання. 4 клас» (авт. Вашуленко О.В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційна
робота з читання складається з тексту для самостійного читання та восьми
завдань тестового характеру, а саме: 5 завдань закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді з трьох запропонованих; 2 завдання відкритого типу з
короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності, на встановлення
правильної послідовності, одне завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою
відповіддю. Державна атестація з української мови та читання для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською чи іншими мовами
національних меншин проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
навчанням російською чи іншими мовами національних меншин. 4 клас» (авт.
Воскресенська Н.О., Харченко О.Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012); «Збірник завдань для
державної підсумкової атестації з читання українською мовою для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською чи іншими мовами
національних меншин. 4 клас» (авт. Воскресенська Н.О., Харченко О.Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційна робота з української мови складається із семи
завдань різних рівнів складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з
вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; тестові
завдання відкритого типу, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь;
завдання на переклад українською мовою; творче завдання – письмове
висловлювання (5-6 речень на задану тему). Атестаційна робота з українського читання для цих типів
закладів складається із восьми завдань різних типів складності, серед яких:
тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді; тестові
завдання відкритого типу з короткою відповіддю; тестове завдання відкритого
типу з розгорнутою відповіддю (творче завдання). Державна підсумкова атестація з математики проводиться з
метою перевірки рівня засвоєння учнями математичних знань, сформованості умінь
і навичок застосовувати вивчений матеріал під час виконання завдань з числами,
числовими і буквеними виразами, рівностями, нерівностями, рівняннями,
величинами, геометричними фігурами, розв’язування сюжетних задач. Атестація
проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з математики для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. 4 клас» (авт. Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П.– К.: Центр навчально-методичної
літератури, 2012); «Збірник завдань для державної
підсумкової атестації з математики для загальноосвітніх навчальних закладів з
російською мовою навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Онопрієнко О.В.,
Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Атестаційна робота складається з восьми
завдань – п’яти тестових завдань закритого типу з вибором однієї правильної
відповіді із запропонованих варіантів; двох завдань відкритого типу з короткою
письмовою відповіддю; одного завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою
відповіддю – сюжетної задачі. Для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням кримськотатарською,
молдовською, польською, румунською та угорською мовами переклад завдань з
математики здійснюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим, відповідними управліннями освіти і науки, обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. У навчальних закладах з навчанням мовами
національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності
з мови навчання (мова і читання). Атестаційні роботи з
російської мови та читання (мова навчання) укладені за аналогією з роботами з
української мови та читання (мова навчання).
Атестація проводиться за посібниками: «Збірник
завдань для державної підсумкової атестації з російської мови для
загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання (російською
мовою). 4 клас» (авт. Сільнова Е.С., Каневська Н.Г., Олійник В.Ф. – К.: Центр
навчально-методичної літератури , 2012); «Збірник завдань для державної
підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з
російською мовою навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Лапшина І.М.,
Попова Т.Д. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012). Зміст завдань для
державної підсумкової атестації сформовано відповідно до вимог, зазнчених у програмах
для 1–4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006). У разі проведення державної підсумкової
атестації з рідної мови та читання для загальноосвітніх навчальних закладів (класів)
із навчанням кримськотатарською,
молдовською, польською, румунською, словацькою та угорською мовами завдання для
її проведення розробляються Міністерством освіти і науки,
молоді та спорту
Автономної Республіки Крим, відповідними управліннями освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій і погоджуються з
Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (тексти завдань
подаються до 1 квітня 2012 року Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України
українською та рідною мовами для погодження). Державна підсумкова
атестація проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та
п’ятниці.
В один день можна
проводити атестацію лише з одного предмета.
На проведення атестації з
кожного предмета відводиться 1 академічна година. |