Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Пятница, 07.05.2021. 01:59 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учителю » Конспекти уроків з української мови

Урок рідної мови у 2 класі на тему: «Поняття про речення. Основні ознаки речення»
18.03.2013, 23:10
Тема уроку. Поняття про речення. Основні ознаки речення.
Мета уроку: активізувати знання дітей про речення; формувати усвідомлення речення як групи слів, що виражають закінчену думку; розвивати навички логічної побудови речень; виховувати любов до природи.
Хід уроку.
I.Організаційний момент.
- Дорогі діти!
Сьогодні до нас завітали гості. Поверніться до них, усміхніться. Привітайте сердечно і щиро. А тепер тихенько сідайте.
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Наш девіз: «Думати - швидко, відповідати - чітко, працювати-дружно, запам’ятовувати - міцно!»

II.Актуалізація опорних знань.
1.Повторення.
Діти, зверніть увагу на екран. Уважно послухайте героя мультфільму «Червона Шапочка» так, щоб змогли відповісти на питання «Що ви почули?»

( Відео «Червона шапочка».) 
- Що ви почули?
- Про що йдеться в цьому тексті?
- А що таке текст?
- З чого складаються речення?
- Як записуються слова в реченні?
- Як починається і чим закінчується речення?

2. Розвиток зв’язного мовлення.
- Лине осінь золота,
Лине наче пісня.
То листочки розгорта,
То туманом висне.

Ви подумайте усі:
Чим прекрасна осінь?
Яка вона чарівна
І яка то ще вона?
- Яка буває осінь? ( чарівна, рання, пізня, золота, багата, щедра, дощова, грибна…)
- Молодці! Я бачу ви дуже спостережливі.
- А чим би ви хотіли порадувати осінь? Як би звернулися до неї?
Ми тебе чекали,
Наша люба Осінь,
Грілися під сонечком,
Мокли під дощами.
А тепер ми тебе,
Наша люба Осінь,
Хочемо порадувать
Нашими віршами.
Зараз наші учні прочитають складені ними вірші на тему: «Осінні етюди».
Осінь багата
Смачними плодами
Я їх подарую
Для тата і мами. (Кобилинська Ангеліна)

Я ходила за грибами, 
Зайчика зустріла.
Він під кущиком дрімав,
Я його збудила. (Бабич Анастасія)

- Молодці! Гарні вірші. Я думаю, що і осені вони сподобались.

3. Хвилинка чистопису.
Ну , а зараз гарно сядем
Ручки візьмемо усі ,
Спинки гарно порівняєм
І напишемо склади:
Со , де з’єднання середнє,
Ое , це - й середнє тут
А тепер і слово сонце
Написати не забудь.
- Чи можна написане назвати реченням? Чому?
- Подивіться на екран. Що ви бачите? ( Сонечко.)

- Гляньте, як воно усміхається до вас, підморгує, посилає вам свої промені, ніби запрошує до творчої роботи. Отож, давайте усно складемо речення про сонце. ( Діти складають речення і зачитують їх.)
- Як ви доведете , що це речення?
III.Повідомлення теми і мети уроку .
- На цьому уроці ми і продовжимо роботу над темою «Речення» та ознайомимось із першою характерною ознакою речення.

IV.Робота над вивченням нового матеріалу .
1.Усна колективна робота (вправа 117)

Улітку школярі Улітку школярі зібрали багато
зібрали лікарських рослин.

- Зверніть увагу на екран. Ви бачите групи слів. Прочитайте. Де тут речення? Чому ви так думаєте? Яка різниця між групою слів і реченням?
Отже, група слів, що виражає закінчену думку, називається реченням.
- Прочитайте правило (с.59)
- То чим же речення відрізняється від групи слів ?

2.Колективна робота (вправа 116)
Щодня ти ходиш до школи . Твій обов’язок – добре вчитися . У школі тебе навчають учителі . Вони хочуть , щоб ти добре знав свою рідну мову .

- Прочитай речення. Кінець кожного речення позначай зниженням голосу і паузою.
- Скільки абзаців у тексті? Про що розповідається у кожному з них? Як же інтонаційно позначається кінець речення? ( Зниженням голосу і паузою.)
- Спишіть друге речення.

3. Словникова робота.
учитель учителька
вчитель вчителька
V.Фізкультхвилинка .
Діти, зверніть увагу на екран. Зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку зі смешариками. ( Відео «Смешарики».)

VI.Закріплення та систематизація знань . 

- Що ви бачите на екрані? ( Вечір. Сонце сідає. Стає темно.)

- Це ілюстрація до вправи 118.
- Прочитайте. Скільки речень у тексті?
- Що вразило вас уцьому тексті? (Те, що в тексті є речення, що складаються з одного слова.)
- А коли, як ви думаєте, слово може бути реченням? ( Коли воно виражає закінчену думку.)
- Отже, у наше правило ми можемо внести невеличку поправку: слово, або група слів, що виражає закінчену думку, називається реченням.

- Що ви бачите на екрані? ( На обрії червоніє небо. Сходить сонечко. Настає ранок.)

Це, діти, ілюстрація до вправи 119. Читайте текст. Скільки речень у тексті? Як ви розумієте речення «Край неба палає.»

Завдання.
1.Робота в парах (впр . 118 ; 119)
1 пара – З вправи 118 спишіть речення, що складається з одного слова.
2 пара – З вправи 119 спишіть третє речення.
- Прочитайте.

2.Робота над переносом слів (робота в парах)
I варіант – соловейко (со - ловейко ; соло - вейко ; соловей - ко)
II варіант – сонце (сон - це), акація (ака - ція)
- Якими золотими правилами переносу ви користувалися?
( Для переносу слів завжди потрібен поділ на склади. Склад з однієї букви лиш – не перенось його, облиш.)

3.Пальчикова гімнастика.
Наші пальчики втомились,
А втомившись посварились.
Посварились та одразу
Помирилися і разом.

4. Робота над текстом (у групі).
У лісі
Оксанка й Маринка пішли в ліс . У лісі було багато грибів і квітів співали пташки дівчатка збирали гриби їм було весело.
- Визначте , скільки речень у тексті . Прочитайте , інтонаційно виділяючи кожне речення.
- Аргументуйте свій поділ на речення .
- Які ознаки має речення?
5. Різнорівневе завдання.
1). Високий рівень.
Складіть усно речення про свого собачку так, щоб утворився текст.
2). Достатній рівень.
Зберіть речення: є, котик, Мурчик, мене, У;
котика, У, пухнастий, дуже, хвостик.
3). Початковий рівень.
Спиши речення і навчись читати:
Мого котика звати Борис.
VII. Підготовка до виконання домашнього завдання (впр. 120)
- Прочитайте рядки слів із вправи 120.
- Які з них є реченнями?
- Чому ви так вважаєте? Доведіть.
- Завдання 3 опрацюйте самостійно.
- Вивчіть правило на ст. 59.
VIII. Самооцінювання.
- Ви гарно працювали протягом усього уроку. І ось зараз попробуйте самі оцінити свої знання, свою роботу на уроці. У цьому чарівному кошику знаходяться квіти - бали ваших знань. Кожен з вас підійде до кошика і візьме той бал, який відповідає вашим знанням, вашій роботі на уроці.
VIII. Підсумок уроку.
Час прийшов урок кінчати
Треба ж нам усім згадати:
Тему вивчили яку?
Її тяжко нам здолати?
Над чим треба працювати?
Тож надіюсь, що урок
Дав право на наступний крок.

Діти: Дорогі наші гості і друзі!
Ми старались сподобатись Вам.
Все робили ми швидко і спритно
Щоб не сором усім було нам.
Ну, а вам побажаєм здоров’я
І удачі у праці нелегкій
Щоб найкращі були ваші учні
І жилося Вам добре і легко.
Категорія: Конспекти уроків з української мови | Додав: ghoksana
Переглядів: 4058 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Відвідування сайту
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3267
Нових за місяць: 2
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3252
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 388
Жінок: 2879

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.