Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS     Среда, 07.12.2016, 10:35
 Група "Гости"Вітаю Вас Гость   






                                             
                                 Ви увійшли як Гость 
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Методичні матеріали для вчителя

Дидактичні ігри для подолання помилок читання Граємо і читаємо без помилок

Зміст

Вступ.
Дидактичні ігри з читання у 1 класі:
- таблиці для читання
- аналіз звукових схем слів,підбір слів до схем
- розгадування кросворду
- «Зберіть» слова з розсипаних букв
- складання слова з останніх складів слів
- складання нових слів
- артикуляційна хвилинка
- чистомовки
- дидактична гра « Зловіть спільний звук»
- читання скоромовок у різному темпі
- упорядкування тексту вірша
- відновлення речення
- гра «Вгадай слово»
- дидактична гра «Хто в будиночку живе»
- читання променеподібної таблиці
- читання складової таблиці
- вправи на розширення кута зору
- гра «Конструктор»
- гра «Утвори нові слова»
- гра «Що зайве?»
- гра «Виручи з біди»
- гра «Склади слово»
- мовна гра «Відгадай»
- перестав букви, щоб вийшло нове слово
- буквені загадки
- дидактична гра "ФІНІШ".
Список використаних джерел.



Вступ
Мудрий не той,хто знає багато,
а той, чиї знання корисні.
Протягом букварного періоду(у програмі за новим Державним стандартом) першокласники вивчають усі букви абетки, оволодівають початковими уміннями читати за букварем, здійснюють звуко-буквені зіставлення, пишуть у зошитах із друкованою основою і в зошитах із сіткою для першого класу. Крім цього, продовжується робота з розвитку усного мовлення.
Післябукварний період призначений для вдосконалення уміння читати, писати, робити елементарні аналітико – синтетичні операції з одиницями різних мовних рівнів, для розвитку усного мовлення, виконання завдань і вправ з читання, який готує учнів до вивчення у 2 класі окремих курсів – української мови і літературного читання.
Програма початкової школи передбачає поступове вдосконалення навичок читання. На кожному етапі їх сформованість оцінюється такими показниками, як швидкість читання, обсяг прочитаного, його правильність, розуміння тощо.
Однак у кожному класі є учні,які не вкладаються в існуючі нормативи, читають дуже повільно, з численними помилками, не розуміють прочитане. Багаторазові тренування з читання не дають бажаного результату. А в деяких випадках призводять до протилежного ефекту: росте тривожність, формується негативне ставлення до процесу читання і до всього навчання в цілому.
Зрозуміло, що для досягнення мети подолання труднощів у навчанні читанню прийоми виснажливих тренувань є неефективними. Потрібно організувати процес пізнання, щоб в очах малюка не згасав вогник допитливості, щоб навчання стало для нього натхненною, захоплюючою працею. Потрібно йти шляхом створення ігрових ситуацій. «Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається поживний струмінь уявлень, понять про оточуючий світ»,- писав В.О.Сухомлинський. Дидактичні ігри мають велике значення для розвитку мовлення і мислення учнів. В ігровій діяльності діти привчаються до аналітико-синтетичної роботи над словом і реченням; активізується, поширюється їхній лексичний запас, розвивається фонематичний слух, виробляється орфографічна зіркість, поглиблюється інтерес до рідної мови.
Спонукаючи учнів до самостійності, ініціативи у засвоєнні та закріпленні нового матеріалу, застосування на практиці набутих знань і вмінь, цікаві вправи та ігри з мови можуть бути з успіхом використані на усіх етапах уроку. Добираємо їх залежно від завдань уроків, знань учнів.
Запропоновані дидактичні ігри для читання спрямовані на формування інтересу до процесу читання, зняття емоційної напруги й тривожності, попередження та подолання помилок. Крім того,відбувається корекція слухової та зорової уваги, пам’яті, мисленнєвих операцій. Під час гри діти не тільки читають, а ще вчаться швидко знаходити склади, слова, що допомагає формувати навички читання цілими словами, правильного читання за здогадкою, підвищує швидкість читання в цілому.
З групою учнів, які мають труднощі в читанні, урок краще проводити у формі веселих змагань: хто найбільш правильно і успішно виконає завдання. Складність і кількість пропонованого матеріалу підбирається таким чином,щоб дитина, з одного боку, могла успішно його виконати, а з іншого боку, досягала цього з певними зусиллями.
Мета роботи:
* формування навичок читання через гру;
* подолання помилок читання;
* підвищення швидкості читання;
* підготовка до грамотного письма;
* розвиток і корекція мовлення.
Форми роботи:
* індивідуальна;
* робота в парах;
* групова (у вигляді змагання).
Види роботи:
* читання складів парами; придумування слів, які починаються з цих складів;
* читання складів, слів у різному темпі хором або окремо кожним учнем;
* читання за педагогом;
* словникова робота;
* придумування словосполучень і речень з прочитаними словами.
Актуальність творчого доробку.
*У грі учні навчаються порівнювати, узагальнювати, робити самостійно висновки, висловлювати свою думку.
*Гра виховує почуття відповідальності, колективізму.
*Гра залишається важливим засобом не лише відпочинку, а творчого пізнання життя, де у тісному взаємозв’язку діють освітня, розвиваюча і виховна функції.

Дидактичні ігри для подолання помилок читання
Граємо і читаємо без помилок
Приклади таблиць для читання
*Читай склади парами,розрізняй букви, які схожі за написанням.
*Гра «Не зіб’юсь!» читай склади та слова в різному темпі. Якщо помилився – починай спочатку.
*Поясни значення слів.
- Розрізнення букв Б-Д
аб-ад ба-да зуб дуб
об-од бо-до код будь
уб-уд бу-ду гриб будка
иб-ид би-ди град дубок
іб-ід бі-ді хліб будова
еб-ед бе-де брід дубова

- Односкладові слова
бік шар дах ліс кущ
рік жар дух лис борщ
сік дар пух бас плащ
вік пар мох вус хрящ
рід кар міх пес хрущ

- Двоскладові слова
каса пора тіло майка
маса гора діло чайка
роса кора мало гайка
коса нора мило сойка
коза жара сало бійка
ваза блуза шило двійка

- Трьохскладові слова
година солила дудочка баянист
родина ловила вудочка гітарист
калина полола родичка гармоніст
малина колола водичка тракторист
Марина ходила суничка танцюрист

Аналіз звукових схем слів,підбір слів до схем. Розгляд сюжетного малюнка. Складання речення за змістом малюнка.










Упишіть букви, щоб утворились слова.

ЛИ



А.





СО


Б.

В.
Р

Р
Р

4. «Зберіть» слова з розсипаних букв:

С О А М В мама нива
луна мило
М И У І Л А сова мила
Іван вона
В Н А В И У сом мала
лин мова

5. «Зберіть» слова з розсипаних букв, використовуючи ілюстрації:

И, В, И, Л, С А, Н, С, О, С Н, О, Л, С

6. «Зберіть» слова з розсипаних складів:

ВІ, Я, МЕ, ЗА, ТІЛЬ, РЮ, ХА

(Завірюха, заметіль, завія)

7. Складіть слово з останніх складів слів:

Левада, літеру, дива, іти – ДА – РУ- ВА – ТИ

8. Складіть нові слова:

БІБЛІОТЕКА – 1,2,3 (біб); 4,5,7,6 (літо); 9,5,7 (кіт);7,5,4,6 (тіло).
12345678910

ВИНОГРАДИНКИ – 5,6,7,8(град); 5,4, 8,9,10,7 (година); 3,4,5,7 (нога).
123456789101112

ТРАНСПОРТ – торт, порт, спорт, сорт, рот, рано, тато, рота, роса.

РИБАЛКА – краб, риба, балка, бик, Клара.

ШКАРПЕТОЧКА - рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка.

ГОРОШИНОЧКА - гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир.

СНІГОПАД - нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп.

9. Артикуляційна хвилинка. Повтори останній склад.

Вибігла коза – за- за- за
Поїхали вози – зи –зи –зи
Випасали козу – зу –зу –зу
Ведмідь у тайзі – зі-зі-зі.

10. Чистомовки:

*На-на-на - смішна новина, *Ла-ла-ла – воду лила,
но-но-но – добірне зерно, ло-ло-ло – їдемо в село,
ну-ну-ну – житечка нажну, лу-лу-лу – ідемо по селу,
ні-ні-ні – сонце у вікні, ли-ли-ли – липку полили,
не-не-не – впіймай мене. лі-лі-лі – рученьки малі.
11. Дидактична гра « Зловіть спільний звук»:

* Зима морозяна надворі, *Голуб, горлиця, горобчик
Замети білі на землі. Гомоніли на гіллі.
Зоріють в небі ясні зорі, Раптом грім як загуркоче -
Заснули зайчики малі. Дощ горохом по землі!

12. Читання скоромовок у різному темпі:

*Нас не перескоромовити.
* Добрий дятел ліс лікує * Дятел дерево довбив,
І дупло собі будує. Діда стуком розбудив.
* Ліз лис через ліс, * Сів сень на пень,
Обідрав собі ніс. Просидів увесь день.
* Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.

13. Упорядкувати текст вірша:

* снігом завірюха
* змерзли дуже вуха.
* Сіє, віє, завіва
* а у зайчика, хоч плач…

Віднови речення:

селом За озеро

стали ковзани на Ми

полі, У, синій, росте, льон.
сів, пеньок, на, Дідусь.
карась, У, плавав, ставку.
14. Гра «Вгадай слово».

Прочитайте надруковані слова. Додайте до них букву Г так, щоб утворилося нове слово.

РАК/ГРАК РИБИ/ГРИБИ ЛІД/ГЛІД РАБ/ГРАБ

Заміни букву в слові на Г, щоб утворилося нове слово:

РІК/РІГ НОРА/ГОРА ЗІРКА/ГІРКА БІЛКА/ГІЛКА

Заміни першу букву у птаха так, щоб отримати нові слова:

МАЙКА ГАЙКА ЛАЙКА

ЧАЙКА

САЙКА БАЙКА ЗАЙКА

15. Дидактична гра «Хто в будиночку живе»:

ко ло ко сло

ні сі тик ник

16. Читання променеподібної таблиці:

А А О У И І Е А
О О
Н У К У Л
И И
І А О У И І Е І
Е Е
ма ми му
но ні не
ва во
си сі

17. Читання складової таблиці:

А О И І У Е
М



Н



В



С

18. Вправи на розширення кута зору:

м а а ма
м о о мо
м у у му


пр а
кр о
см у
кв е
гр и
19. Гра «Конструктор»:

МО ЛА НИ ВА
ЛА СІ МО ЛА
МА ВА ЛИ ЛО
ЛО НИ МИ НИ

20. Гра «Утвори нові слова»:

У КРА Ї НА

РОК Н ЖА РОД

СИВО ЖАК

ЇНА ДАЛЬНЯ

Й

21. Гра «Що зайве?»:

НИ СІ

НО ... ТКА ПЛИ


ТУ ТІ

22. Гра «Виручи з біди». Перестав місцями склади, назви слова:

ВА НИ, ЛИ ВО,

НИ ЛА, НА ЛУ,

ЛА ЛИ, НИ ЛИ.
23. Гра «Склади слово»:

ВО ВА РЕ НА

ДІ ДИ ДРО РО

СМО ДЕ ТИ

Смородина, дерево, дрова, народи, дитина, Вова, діти, водити.

24. Мовна гра «Відгадай».
Півник узявся до читання, а мишенята заховали букви, що позначають голосні звуки. Допоможіть Півнику прочитати слова. Яке з цих слів йому найбільше подобається? Складіть з цим словом речення.
К . Л . С . К В . Н . К К . В . Н

25. Прочитай скоромовку. Встав літери:

Д ... д р … бав др. … ва
На траві дв ... ра.
Сів відпочивати -
Д ... ньку куштувати.

25. Перестав букви, щоб вийшло нове слово:

село/осел, лісок/сокіл, курча /ручка, старий /айстри, кіт /тік, гава /вага, марка /рамка, кури /руки, гори /роги, тіло /літо, банка /кабан, сосна /насос, нора /рано.

26. Буквені загадки:
Перша у Москві і на Марсі я, і у Мінську теж не остання. (Буква М). Знайдете мене у Києві, Каневі, корсуні. (Буква К).

27. Запам'ятайте слова із заданим звуком:
Дж
Джміль ромашці щось на вушко проджмелів і полетів.
Дикий мак по-джентельменськи підслухати не схотів – і голівку відхилив.

28. Мовна гра "Сплесни в долоні ", коли почуєш слово із заданим звуком:
Щеглі в кущах пищали,
Щоранку усім сповіщали:
" В кущах вітрище свище,
Гуляє страшний Морозище".
(Г. Бойко)
29. Дидактична гра "ФІНІШ".

Ця вправа використовується для розвитку швидкості читання і вміння виділяти основну (задану) інформацію. Вчитель називає за підручником або роздає картки з текстом для мовчазного читання і вказує слово (групу слів), до якого діти повинні якомога швидше дочитати текст. Дочитавши до заданого слова, діти піднімають руку. Після цього даються обов'язково контрольні питання за змістом прочитаного тексту.

30. Гра «Доповни речення»

Діти звісно вчаться в … (школі).
А комбайн працює в … (полі).
Ми лікуємось в… (лікарні).
А стрижемось в … (перукарні).
Ліки беремо в … (аптеці).
А книжки в … (бібліотеці).

31. Гра «Назви ім’я товариша»
Діти указкою показують імена.
ЛО ВА ТО ПА ГЛА МІ
ЖЕ ША А СЯ ЛЯ НА
ДЯ КО ВО РИ НЯ ЛА
АЛ ЗІ СА МА ВІ ІН

32. Гра «Незнайко»
Спочатку діти з вчителем знайомляться з текстом. На другому етапі аналізу змісту твору вчитель навмисно називає обране слово не вірно. Учні повинні знайти в тексті і прочитати речення з цим словом правильно.
33. Гра «Бджілка»
Вчитель називає слово діти його знаходять в тексті і читають речення з цим словом.
34. Гра «Дощик, дощ, злива»
На дошці записується скоромовка. Весь клас читає у темпі, який задає вчитель указкою. Можна використовувати повільний темп, можна читати з прискоренням. Можна читати пошепки, напівголосно, голосно. Навчитися читати скоромовку на одному диханні. А потім провести змагання між командами «Хто швидше скаже скоромовку».
35. Гра «Передай естафету»
Діти читають текст по реченню «ланцюжком».
36. Гра «Загублений рядок»
Вчитель читає уривок вірша, казки, оповідання, а учні повинні назвати автора і головних героїв.
«Не сідай на пеньок, не їж пиріжок! Неси бабусі, неси дідусеві».
(Маша з казки «Маша та Ведмідь»)
«Я від баби втік, і від діда втік, і від тебе втечу!»
(Колобок)
«Ой, у лисички, в лиски новий двір та чотири дочки на вибір, п’ятий синочок, ще й Пилиночок. Вийди, лисе, подивися: чи хороше граю!»
(Кіт з казки «Котик і Півник»)

Список використаних джерел

1. Лотоцька А.В., Щербакова Л.Ф. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом початкової загальної освіти) – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011р.
2. Губанова О.В.,Левкина І.С. Використання ігрових прийомів під час уроків.
3. Імукова Г.В. Вчимося граючи // Початкова школа. – 2010.
4. Савченко О. Я. «Урок у початкових класах».
5. Саган О. М. «Інтерактивні методи навчання як засіб формування навчальних умінь молодших школярів».
6. Столярова О.Г. Ігри під час навчання грамоті // Початкова школа.- 2009.
7. Ульяницька Л. С. «Ігрові проблемні ситуації» «Початкова школа» -2008.
8. Щербань П. В. «Дидактичні ігри у навчально – виховному процесі», «Початкова школа» -2009р. №7
9. Якиляшек В. М. «Уроки читання з елементами гри», «Початкова школа» -2007р. №11.

Категорія: Методичні матеріали для вчителя | Додав: klimka (18.03.2016) | Автор: Коваленко Ірина Миколаївна E
Переглядів: 277 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 283
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3012
Нових за місяць: 24
Нових за неділю: 6
Нових вчора: 1
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 2997
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 352
Жінок: 2660

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.