СИСТЕМА КООРДИНАЦІЙНИХ ВПРАВ З ПИСЬМА ТА МАТЕМАТИКИ, 1 клас
16.12.2012, 20:06
Формування графічних навичок, техніки письма - одна з важливих програмових вимог початкового навчання.
Реалізація мети Програми для середньої загальної школи потребує удосконалити підхід до навчання дітей письма. Оскільки процес навчання письма
повинен здійснюватись без емоційного, фізичного і нервового напруження, доцільніше використовувати не репродуктивні види робіт, а реалізовувати системно-творчий підхід у виробленні його навичок і враховувати особистісний розвиток дитини. Коли учень навчається і отримує задоволення від цього процесу, власних результатів, досягнень, а виявляється, що вчитись писати - цікаво, приємно і нескладно - зникає скутість і примусовість рухів, це і є основою для новоутворень у дитини молодшого шкільного віку. Враховуючи вікові і психологічні особливості дітей 5 років та учнів 1-4 класів, "Система координаційних вправ з письма і математики виконує компенсуючу функцію і розроблена на основі системи графічних малюнків, вільних відірваних рухів руки, які передають певні асоціації написання елементів, допомагають у підготовці до письма цифр, букв. Варто зазначити: зміст матеріалу, що вивчається, супроводжується руховими діями певної структури, яка допомагає моделювати образ-асоціацію букви, цифри.
А оскільки у молодших школярів під час письмових робіт м'язи рук стомлюються від одноманітних динамічних напружень, то порушується стереотип навички правильного письма. Тому на уроках письма і математики доцільно виконувати фізичні вправи для рук і пальців (пальчикова гімнастика), розфарбовувати, малювати.
Наша система спрямована на розвиток координації рухів руки, каліграфії написання букв і цифр, образного, творчого мислення, просторової уяви. Робота наскрізно пронизується елементами розфарбовування, малювання, що природніше, зрозуміліше, ближче дитині, і активно сприяє розвитку дрібних м'язів руки. Це розвиває дитину, стимулює її індивідуальне різнобічне удосконалення, допомагає виявити внутрішні резерви, дає змогу творчо реалізуватись, відповідно до засад особистісно орієнтованого навчання.
Враховуючи вікові особливості дітей 6-річного віку, де провідним видом діяльності є гра, і знаючи, що світ маленької дитини — це яскраві малюнки, знайомі образи героїв казок, мультфільмів, просто предмети навколишнього оточення, що для них зрозумілішим і доступнішим є процес малювання, аніж письма, я розробила і випробувала свою систему з розвитку навичок каліграфічного письма, поєднавши елементи письма з елементами малюнка.
Координаційні вправи проводяться у вигляді гри, що має навчально-виховне спрямування, і на основі встановлення асоціацій з побаченим, раніше відомим. Ще І.М.Павлов зазначав: "Асоціації мають дуже важливе значення для процесу пам'яті та мислення, як первинна основа їх". Бо у системі пізнавально-рухового навчання активність дитини поліпшує якісне сприйняття інформації.
Кожна буква і цифра для дитини — це не лише палички і овали — це образ. І на відповідному етапі уроку ми не тільки згадуємо про це, а і відтворюємо в малюнках.
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.