Мультяшки |
---|
|
Кнопка сайту |
---|
|
Безпека сайту |
---|
|
Зараз на сайті |
---|
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Каталог файлів
Основи здоров'я. Спілкування
| 16.03.2014, 19:50 |
Тема. Спілкування Мета: надати учням знання і практичні рекомендації про основи спілкування, познайомити дітей з видами спілкування; формувати культуру спілкування; розвивати усне мовлення, вміння аналізувати ситуації; сприяти об'єднанню дитячого колективу, виховувати любов до навколишнього світу. Тип: урок - тренінг Обладнання: мікрофон, капелюхи знавців, кулька «Смайл», лист від Смайлика, музичний супровід «Вальс квітів», фізкультхвилинка «Веселка», прислів’я про слово, значки груп, завдання для груп, презентація «Спілкування». Хід тренінгу І. Вступна частина Мета. Підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості колективу, виховувати любов до навколишнього світу. 1. Психогімнастика. Встаньте, діти, усміхніться І до сонця потяніться, До сусіда поверніться Одне одному всміхніться. 2.Робота в парах. Гра «Привітання» (невербальне спілкування) - Привітайтеся за допомогою жестів та міміки. - Привітайтеся з гостями. - Молодці, ви розумні, вихованні та кмітливі діти. - Що означають мої слова? (компліменти) 3. Знайомство: «Вальс компліментів». (Кожна дитина повертається до сусіда, пестливо звертається і дарує комплімент. Починають хлопці).- музичний супровід «Вальс квітів» (презентація) 4.Гра «Асоціація» Читання вірша «Знайте всі» Емілія Саталкіна Знайте всі, як два по два, Що образливі слова І на вулиці, і вдома Вибухають, наче бомба, Б’ють в лице шпаркіше вітру, Ще й забруднюють повітря, Заважають їсти, спати... То навіщо ж їх казати? А слова ласкаві, щирі З плеч знімають смутку гирі, Добрі усмішки дарують, Пестять, міць дають, лікують. - Як ви почуваєте себе від образливих слів? - З чим ви можете це порівняти?(Ми позначимо це на дошці темними хмарами) - Від яких слів людям стає приємно і радісно? (Ввічливих)- позначимо сонечком. - Все наше життя тісно пов'язане з сонячною енергією. Ми користуємося нею майже на кожному кроці. Тож, хай наше сонечко зігріває вас своїми лагідними промінчиками та заряджає енергією. - Де і коли ми використовуємо ввічливі слова? (у спілкуванні) 5. Повідомлення теми уроку. Мета. Ознайомити учасників із основними питаннями заняття, завданнями тренінгу. - Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке спілкування, повторимо правила спілкування, навчимося застосовувати на практиці набуті знання. 6.Очікування. Технологія «Мікрофон» - Чого ви очікуєте під час уроку? - А я очікую, що ви нові знання застосуєте у житті. На уроці будете активними, організованими, кмітливими, уважними…(на дошці додаю промінці до сонця) 7. Правила. - Для того, щоб ми добре працювали, повторимо правила роботи. (Бути активними, ввічливими, з повагою ставитись до інших учасників ). ІІ.Основна частина 1. Гра - фантазія «Уяви!» - Діти, заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Уявіть, що ви наодинці. Навколо нікого немає. Вечоріє. Морок ночі огортає вас... У таких умовах ви перебуваєте протягом усього життя. Без звуків, голосів та найголовнішого — спіл¬кування! - Що ви відчували від почутого? - Який висновок можете зробити? - Взагалі, що таке спілкування? (Звернемося до сектору знавців) 2. Повідомлення сектора знавців Спілкування - це взаємодія двох або декілька осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. Люди спілкуються за допомогою жестів, міміки, діалогу, листування, по телефону, комп’ютеру. (на дошці плакат «Види спілкування») Мистецтво спілкування - це одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим! Запам’ятайте золоте правило спілкування! 3. Бесіда «З чого починається спілкування ?». Гра від хмаринки «Дощик» (на дошці з’являються краплинки ). - За стіною дощу десь угорі ховається чисте небо й сонечко, якого так не вистачає в холодну пору року! Але у природи немає поганої погоди, та навіть дощ залишає по собі одну приємну річ – свіже повітря. Після дощу так легко дихається! Романтичним вважається знайомство під дощем. - З чого починається будь-яке знайомство та і ,взагалі, будь-яке спілкування? (з привітання). - Згадайте ці слова. «Мозковий штурм» 4. Хвилинка-цікавинка «Як вітаються в різних країнах?» Сектор дослідників У будь-якій країні світу привітання – це побажання добра. Але оскільки життєві цінності у народів різні, то й способи висловлення приязні відрізняються. В Україні, як і в більшості країн, бажають доброго ранку, дня або вечора. Люди при зустрічі бажають один одному здоров’я і обмінюються дружнім рукостисканням. Англійці при зустрічі запитують : «Як ви себе почуваєте?» Греки зичать один одному здоров’я або ж закликають знайомих: «Радуйтесь!». Вітання арабів та інших мусульман звучить "Ассалем Амсіхум!”, що означає: "Мир вам!”. Цього ж бажають одне одному ізраїльтяни. У Лапландії при зустрічі люди труться один об одного носами. В Індії люди на знак вітання руки складають докупи і шанобливо притискують їх до грудей. - Чи маєте ви друзів з інших країн? -За допомогою чого ви спілкуєтеся з ними? (Електронне та мобільне спілкування) 5. Лист від Смайлика ( У клас заносять кульку, накачану гелієм ) - Хто завітав до нас? - Де ви зустрічаєтеся з ним? ( у електронному світі ) - Хто такий Смайл?(«Мозковий штурм») Сектор знавців - Назва "смайл”, походить від англійського "Smile”, що перекладається, як "посмішка”. Створювалися ці смайли для текстових повідомлень, в якості листування. Наприклад, ви щось хочете сказати людині, але не знаєте, як йому пояснити, що це жарт. Так от, для цього і були розроблені символи - смайли.) - Смайлик приніс нам листа. Прочитаємо його. (Доброго ранку, любі діти! Звертаюся до вас за допомогою. Навчіть мене правильно спілкуватися. В моєму світі багато різної інформації і я заплутався.) - Допоможемо Смайликові? - Згадаємо правила спілкування. 6. Основні правила спілкування. (презентація) 1.Під час розмови з іншими людьми намагайся бути ввічливим. 2.Поважай співрозмовника ,будь уважним, доброзичливим. 3.Уважно слухай того, з ким говориш, не перебивай його без вибачення. 4.Спілкуючись з іншими намагайся не виявляти свого поганого настрою. 5.Не розмовляй без потреби голосно, не вживай грубих слів. 6.Вживай ввічливі слова прощання. - Що ви відчуваєте від такого спілкування? (Позначимо наш гарний настрій веселкою на дошці) . - Як виявляє й назва веселки, є вона в нас символом радощів, веселості, бо ж і «небо, затемнене хмарами, стає веселіше, коли з'являється райдуга ». - Смайлик пропонує вам відпочити. 1.Фізкультхвилинка «Веселка» (презентація) Мета: Підняти настрій дітей, зняти напругу. ІІІ. Практична частина 1.Робота з підручником Читання статті та відповіді на запитання підручника. - Який висновок зробите? Завжди спробуйте поставити себе на місце іншого, тоді ви зрозумієте, що не слід ображати, бо людині це завдає болю. 2.Робота в зошитах а) з’єднати стрілочками малюнки (міміка) із словами, що їх позначають; б) види спілкування - робота в парах; в) самостійно по варіантах з перевіркою (коли говорити тихо , а коли голосно). 3.Гра «Конкурс на кращу усмішку». - Оберніться один до одного і посміхніться (діти посміхаються один одному). - Сподобалося, коли вам посміхаються? Тепер з гарним настроєм ми вирушаємо далі. 4. Робота в групах. Мета: Вчити розуміти, аналізувати вчинки людей, своїх товаришів. Збагатити знання учнів прислів’ям. Клас об’єднується в 3 групи за значками («Смайлики», «Веселка», «Усмішка») І група. Спілкування під час перерви а) драматизація вірша В.Бичко «Два півники»- заздалегідь підготували слабкіші діти; За віщо посварилися, Не знаю я того, А тільки стрілись півники: — Ти чого? Круг шиї пір'я дибиться, Стирчить сюди-туди, Дзьобами в землю вткнулися: — Ось підійди... А гребені у півників Розжеврілись, мов жар, Стоять і не ворушаться: — Ану вдар! Обоє враз підскочили, Аж курява знялась, І знов стоять надиблені: — Зась! Тут з вулиці почулося — Кричала тітка: — Киш! — Розбіглися два півники: — Гляди ж! Розбіглися два півники Курчатам всім на сміх... Як схожі й ми буваємо На півників таких! б) «Розсипалося прислів’я» . Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш. - Поясніть значення прислів’я, дайте пораду однокласникам, стосовно спілкування на перерві. ІІ група. Телефона розмова - Розіграйте ситуації спілкування і внесіть потрібні корективи: - Алло - Слухаю Вас! - Дайте трубку Васі! - Його немає вдома. - А куди він подівся ? Правила спілкування по телефону Привітайтеся . Назвіть себе. Повідомте, з ким саме ви хотіли б поговорити. Говоріть ввічливо, чітко і стисло. Попрощайтеся. -Який висновок зробите? -Дайте пораду друзям щодо спілкування по телефону. ІІІ група. Cкладання вітальної листівки. - З поданих речень складіть листівку. Любі матусі та татусі! Нехай у цьому році щастя прийде у Ваші оселі, здійсняться усі мрії та плани. З повагою Ваші діти Зичимо Вам щасливого нового року. Здоров’я міцного зичимо щиро, Ласки від Бога, від дітей – тепла, На многії щасливії літа. Вітаємо Вас З наступаючими зимовими Святами! Простіть, як ми робили щось погане, Хай доля щастя вам у дім несе. Здорові будьте, дужі та багаті. Радійте, що у вас усі ми є. Живіть ще довго, і у рідній хаті Хай Бог найкраще вам в житті дає. - Який висновок зробите? Дайте пораду, стосовно письмового спілкування. ІV. Заключна частина 1. Гра «Пінг- понг» - Що таке спілкування? - За допомогою чого ми спілкуємося? - Згадайте золоте правило спілкування. 2. Технологія «Незакінчене речення». Правила - добавлянки. Говори спокійно, чемно ¬– Тоді спілкуватися буде… (приємно), На всі боки не… (крутись), У вічі співбесіднику… (дивись). Коли говориш – не … (кричи), Слів поганих не … (кажи). - З самого дитинства треба засвоїти науку спілкування!Ще в давнину казали про вміння користуватися словом. У Володимира Мономаха у « Повчанні синам» є такі рядки: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими …без лукавого наміру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою». 3.Самооцінка за допомогою жестів та міміки (невербальне спілкування). - Свою роботу на уроці я оцінюю так: … - На початку тренінгу ви говорили ваші очікування. Якщо вони здійснилися, то прикріпіть до дошки шаблони квітів, метеликів. - Наша дошка перетворилася в яскраву галявину. Тихо й затишно коли навкруги чисте повітря і квітнуть сади, поля, луки. Одна з найважливіших проблем сьогодення – охорона довкілля. Це питання стає актуальним і в нашому місті. Чим чистіше наше середовище, тим більше користі для нашого здоров’я. Тож любіть, оберігайте природу та примножуйте її багатства! - Сподіваюсь, ви і Смайлик отримали задоволення від нашого уроку – тренінгу, навчилися правильно спілкуватися та застосуєте набуті знання в житті. 4. Прощання - Підводячи підсумок уроку – тренінгу, який висновок зробите? - Дайте пораду. Діти встають і промовляють слова: «Спілкуйся красно!»
Джерела 1. Введенська Л.А., Павлова А.Г. Культура та мистецтво мови. Сучасна риторика. - Ростов-на-Дону: Фенікс, 1995. 2.Лабунська В.А. Невербальна поведінка. - Ростов-на-Дону, 1986. 3.Мережа Інтернет: а) Детские для презентаций фоны http://freshmaker.ru/vyfamk/ detskie-dlya- prezentaciy-fony. phpprezentacija_№4632.pdf б) Самый красивый вальс. http://www.youtube.com/ в) Учимось жити в колективі. www.lyceum38.kiev.ua/metod_rozrobky/2.doc г) Як вітаються в різних країнах світу? http://ru.calameo.com/read/0016100633cc140c80098 4. Наволокова Н.П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 176 с. — Серія «Золота педагогічна скарбниця». 5. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання.-К., 2007.
Зображення http://www.ex.ua/18707920 |
Категорія: Конспекти уроків | Додав: techear
|
Переглядів: 3017 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Новини в Україні |
---|
|
Календар |
---|
|
Наше опитування |
---|
|
Пошук |
---|
|
Підписка на емейл |
---|
|
Відвідування сайту |
---|
|
Статистика |
---|
Зареєстровано на сайті:
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
|
|