Мультяшки |
---|
|
Кнопка сайту |
---|
|
Безпека сайту |
---|
|
Зараз на сайті |
---|
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Каталог файлів
«Рослини. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав’янисті рослини»
| 23.01.2013, 18:37 |
Тема: «Рослини. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав’янисті рослини»
Мета: формувати уявлення про значення рослин у природі та цінність рослин для людей; ознайомити із будовою рослин, розширити знання дітей про дерева, кущі, трави; удосконалювати вміння і навички дітей аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, допитливість, пам’ять; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Обладнання: предметні малюнки, таблички, таблиця «Дерева, кущі, трави», малюнок «Що де росте?», куб, роздатковий матеріал, картки, мікрофон.
Тип уроку: комбінований Хід уроку:
1. Організаційний момент. Доброго дня вам, малята, Любі хлопчики й дівчатка. Рада знайомству з вами Сьогодні на уроці нам потрібні голова – щоб думати, вушка – щоб слухати, оченята – щоб спостерігати, ротик – щоб висловлювати думки, носик – рівномірно дихати, щоб забезпечувати мозок киснем, серце – говорять, що всі найкращі почуття зберігаються в серці людини, тому воно необхідне на уроці, посмішка – давайте подаруємо один одному посмішку для того, щоб наш урок був гарним, цікавим і змістовним. Я сподіваюсь, що ви будете на уроці активними, уважними, розумними.
2.Актуалізація опорних знань. 1. Хвилинка спостережень. - Який зараз місяць? Який день,число? На вулиці тепло чи холодно? Які зміни відбулися в житті рослин? Чому? 2. Перевірка домашнього завдання. - На попередньому уроці ви вивчали тему «Нежива і жива природа. Сонце – джерело світла і тепла. Тінь». «Стратегія «Кубування» - Завітав сьогодні в клас На урок знову до нас Кубик, діти, не простий, Кубик, діти, чарівний. Він доріжку прокладає, Знання ваші перевіряє. Увага! Аналізуємо завдання "Чарівного кубика". На гранях куба питання - Якою буває природа? - Що належить до неживої природи? - Що належить до живої природи ? - Що таке сонце ? - Що дає для землі сонце? - Коли утворюється тінь? - Діти, а яка відмінність між живою і неживою природою, давайте прочитаємо зашифровку
3. Мотивація навчальної діяльності. Розповідь вчителя з елементами бесіди. - Усі живі організми вчені поділили на 5 царств - Між цими царствами існує тісний взаємозв’язок, хоч всі вони дуже різні. 4. Повідомлення теми і завдань уроку. - Діти, відгадайте загадку. Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини) - Перше царство живої природи, з яким ми сьогодні познайомимося – це царство рослин. Як їх ще називають ми дізнаємося, прочитавши вислів на геометричних фігурах - З огляду на тему уроку, скажіть що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку. Продовжте мою думку Сьогоднішній урок навчить мене... Отже на уроці ми спробуємо знайти відповіді на запитання: - З яких органів складається рослина ? - Яке значення мають для рослин ці органи? - Яке значення для людини мають рослини? - Де вони ростуть ?
5. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. 1. Слухання вірша " Дві донечки". Було у матері-Природи Дві донечки такої вроди, Хто їх побачить хоч на мить - Не міг забуть і розлюбить. Голубооку звали Флора. У неї очі, наче зорі. Завжди замріяна,тендітна, Ласкава, ніжна та привітна. А Фауна - швидка, як вітер, Могла з птахами полетіти, І за оленями стрибати, Та з білочками пустувати. Обидві світ живий любили, Відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати Природні їм дарунки дати: Мрійливій Флорі – світ рослинний, А жвавій Фауні – тваринний, Щоб берегли і доглядали, Від всього злого захищали. Живуть в легендах і понині Живого світу дві богині. - Отже, діти, як називається рослинний світ? (Флора) 2. Проблемні питання - Чому рослини відносять до живої природи ? - Чи було б життя без рослин? Чому? 3. Бесіда про значення рослин для людей. 4.Робота з підручником, ст. 28-29. 5.Розповідь вчителя з елементами бесіди про органи рослин. - Що є спільного у всіх рослин ? Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням. Розглянемо таблицю " Органи рослини". 1- корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами. 2- стебло. На ньому є листки, квіти,плоди. Вони знаходяться над поверхнею ґрунту. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. 3. листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені. 4.квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх. 5. плід. Запилена квітка перетворюється в плід. Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, сливи – це плоди. За допомогою насіння з плодів рослини розмножуються. Висновок. Органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром. Як ви вважаєте, який орган найголовніший ? Довести свою думку за методом "ПРЕС" Фізкультхвилинка Якщо ти любиш природу – підніми руки. Якщо тобі подобаються квіти – посміхнись. Якщо ти не збираєш великих букетів квітів – плесни в долоні над головою. Якщо ти не ламаєш гілок дерев – присядь і встань. Якщо ти не обриваєш листочків на кущах і деревах – нахились вправо, вліво. Якщо ти не топчеш траву – змахни руками. Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки. 6. Поділ дітей на групи "Корінь", "Стебло", "Лист", " Квітка", "Насіння". Робота в групах. -А зараз ви будете юними дослідниками. Вам потрібно пронумерувати малюнки, як відбувається ріст і розвиток рослини.
6. Закріплення й осмислення знань. 1. Розгадування загадок У зеленім кожушку, костяній сорочці, Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. ( Ліщина) Сережки я повісила - тонесенькі такі - І радісно та весело готуюсь до весни. (Береза) Я найперша зацвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка. (Пролісок) - Відгадавши загадки, скажіть, чи можна ці рослини об’єднати в одну групу? Чому? Які стебла в цих рослин? Тож на які групи можна поділити рослини? 2. Розгляд таблиці. 3. Гра "Незакінчені речення"( використовуючи мікрофон). Кущі - це: калина... Дерева - це: дуб... Трав’янисті рослини - це : будяк... 4. Дидактична гра "Що де росте" Діти виходять до дошки і прикріплюють свої картки-рослинки до відповідного малюнку на картині. 5. Складання "Сенкану" до слова рослини. Рослини Зелені, соковиті. Дихають, ростуть, розмножуються. Рослини дають кисень. Зелене диво. 6.Розгляд таблиці "Умови проростання насіння" - Які ж умови необхідні для життя рослин? (Вода, повітря, тепло, світло, поживні речовини (мінеральні солі).
7. Підсумок уроку - Яке значення мають рослини для вас ? Що ви повинні робити, щоб рослини не зникали? Чи справдилися ваші очікування? Пропоную вам продовжити думку за схемою: дізнався навчився Я допоміг навчив дякую За відповіді ваші спасибі вам,діти , Прийшов час урок завершити. Сьогодні ми продовжили Рідний край вивчати. Як підсумок, можу Одне лиш сказати: Ви – просто молодці. Зробили багато - Знання будете мати. Я хочу, щоб завжди Цвіло наше місто. Щоб цвітом повнились сади, Щоб зеленіли луки і ліси І були всі щасливі діти. В народі кажуть,що кожна людина в своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, завжди пам’ятайте, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти. Якщо кожен берегтиме природу, наша земля буде зелена й красива. Посміхатиметься сонечко і ростимуть квіти. |
Категорія: Конспекти уроків | Додав: klimka
|
Переглядів: 2990 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 3.3/3 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Новини в Україні |
---|
|
Календар |
---|
|
Наше опитування |
---|
|
Пошук |
---|
|
Підписка на емейл |
---|
|
Відвідування сайту |
---|
|
Статистика |
---|
Зареєстровано на сайті:
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
|
|