Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Воскресенье, 06.10.2024. 04:10 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальні та методичні посібники » Конспекти уроків

«Рослини. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав’янисті рослини»
23.01.2013, 18:37
Тема: «Рослини. Зовнішня будова рослин. Дерева, кущі, трав’янисті рослини»

Мета: формувати уявлення про значення рослин у природі та цінність рослин для людей; ознайомити із будовою рослин, розширити знання дітей про дерева, кущі, трави; удосконалювати вміння і навички дітей аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати спостережливість, допитливість, пам’ять; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: предметні малюнки, таблички, таблиця «Дерева, кущі, трави», малюнок «Що де росте?», куб, роздатковий матеріал, картки, мікрофон.

Тип уроку: комбінований
Хід уроку:

1. Організаційний момент.
Доброго дня вам, малята,
Любі хлопчики й дівчатка.
Рада знайомству з вами
Сьогодні на уроці нам потрібні
голова – щоб думати,
вушка – щоб слухати,
оченята – щоб спостерігати,
ротик – щоб висловлювати думки,
носик – рівномірно дихати, щоб забезпечувати мозок киснем,
серце – говорять, що всі найкращі почуття зберігаються в серці людини, тому воно необхідне на уроці,
посмішка – давайте подаруємо один одному посмішку для того, щоб наш урок був гарним, цікавим і змістовним.
Я сподіваюсь, що ви будете на уроці активними, уважними, розумними.

2.Актуалізація опорних знань.
1. Хвилинка спостережень.
- Який зараз місяць? Який день,число? На вулиці тепло чи холодно?
Які зміни відбулися в житті рослин? Чому?
2. Перевірка домашнього завдання.
- На попередньому уроці ви вивчали тему «Нежива і жива природа. Сонце – джерело світла і тепла. Тінь».
«Стратегія «Кубування»
- Завітав сьогодні в клас
На урок знову до нас
Кубик, діти, не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
Увага! Аналізуємо завдання "Чарівного кубика".
На гранях куба питання
- Якою буває природа?
- Що належить до неживої природи?
- Що належить до живої природи ?
- Що таке сонце ?
- Що дає для землі сонце?
- Коли утворюється тінь?
- Діти, а яка відмінність між живою і неживою природою, давайте прочитаємо зашифровку


3. Мотивація навчальної діяльності.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Усі живі організми вчені поділили на 5 царств
- Між цими царствами існує тісний взаємозв’язок, хоч всі вони дуже різні.
4. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Діти, відгадайте загадку.
Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини)
- Перше царство живої природи, з яким ми сьогодні познайомимося – це царство рослин. Як їх ще називають ми дізнаємося, прочитавши вислів на геометричних фігурах

- З огляду на тему уроку, скажіть що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку. Продовжте мою думку Сьогоднішній урок навчить мене...
Отже на уроці ми спробуємо знайти відповіді на запитання:
- З яких органів складається рослина ?
- Яке значення мають для рослин ці органи?
- Яке значення для людини мають рослини?
- Де вони ростуть ?

5. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1. Слухання вірша " Дві донечки".
Було у матері-Природи
Дві донечки такої вроди,
Хто їх побачить хоч на мить -
Не міг забуть і розлюбить.
Голубооку звали Флора.
У неї очі, наче зорі.
Завжди замріяна,тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна - швидка, як вітер, Могла з птахами полетіти, І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
Природні їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні – тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали. Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.
- Отже, діти, як називається рослинний світ? (Флора)
2. Проблемні питання
- Чому рослини відносять до живої природи ?
- Чи було б життя без рослин? Чому?
3. Бесіда про значення рослин для людей.
4.Робота з підручником, ст. 28-29.
5.Розповідь вчителя з елементами бесіди про органи рослин.
- Що є спільного у всіх рослин ?
Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.
Розглянемо таблицю " Органи рослини".
1- корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.
2- стебло. На ньому є листки, квіти,плоди. Вони знаходяться над поверхнею ґрунту. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин.
3. листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені.
4.квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх. 5. плід. Запилена квітка перетворюється в плід. Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, сливи – це плоди. За допомогою насіння з плодів рослини розмножуються.
Висновок. Органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром.
Як ви вважаєте, який орган найголовніший ?
Довести свою думку за методом "ПРЕС"
Фізкультхвилинка
Якщо ти любиш природу – підніми руки.
Якщо тобі подобаються квіти – посміхнись.
Якщо ти не збираєш великих букетів квітів – плесни в долоні над головою.
Якщо ти не ламаєш гілок дерев – присядь і встань.
Якщо ти не обриваєш листочків на кущах і деревах – нахились вправо, вліво.
Якщо ти не топчеш траву – змахни руками.
Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки.
6. Поділ дітей на групи "Корінь", "Стебло", "Лист", " Квітка", "Насіння".
Робота в групах.
-А зараз ви будете юними дослідниками. Вам потрібно пронумерувати малюнки, як відбувається ріст і розвиток рослини.

6. Закріплення й осмислення знань.
1. Розгадування загадок
У зеленім кожушку, костяній сорочці,
Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. ( Ліщина)
Сережки я повісила - тонесенькі такі -
І радісно та весело готуюсь до весни. (Береза)
Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка. (Пролісок)
- Відгадавши загадки, скажіть, чи можна ці рослини об’єднати в одну групу?
Чому? Які стебла в цих рослин? Тож на які групи можна поділити рослини? 2. Розгляд таблиці.
3. Гра "Незакінчені речення"( використовуючи мікрофон).
Кущі - це: калина...
Дерева - це: дуб...
Трав’янисті рослини - це : будяк...
4. Дидактична гра "Що де росте"
Діти виходять до дошки і прикріплюють свої картки-рослинки до відповідного малюнку на картині.

5. Складання "Сенкану" до слова рослини.
Рослини
Зелені, соковиті.
Дихають, ростуть, розмножуються.
Рослини дають кисень.
Зелене диво.
6.Розгляд таблиці "Умови проростання насіння"
- Які ж умови необхідні для життя рослин? (Вода, повітря, тепло, світло, поживні речовини (мінеральні солі).

7. Підсумок уроку
- Яке значення мають рослини для вас ? Що ви повинні робити, щоб рослини не зникали? Чи справдилися ваші очікування?
Пропоную вам продовжити думку за схемою:
дізнався
навчився
Я допоміг
навчив
дякую

За відповіді ваші спасибі вам,діти ,
Прийшов час урок завершити.
Сьогодні ми продовжили
Рідний край вивчати.
Як підсумок, можу
Одне лиш сказати:
Ви – просто молодці.
Зробили багато -
Знання будете мати.
Я хочу, щоб завжди
Цвіло наше місто.
Щоб цвітом повнились сади,
Щоб зеленіли луки і ліси
І були всі щасливі діти.
В народі кажуть,що кожна людина в своєму житті повинна посадити дерево. Де б ви не були, завжди пам’ятайте, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти. Якщо кожен берегтиме природу, наша земля буде зелена й красива. Посміхатиметься сонечко і ростимуть квіти.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: klimka
Переглядів: 2990 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Відвідування сайту
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3284
Нових за місяць: 0
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3269
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 389
Жінок: 2895

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.