Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Понедельник, 02.12.2024. 08:15 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Навчальні та методичні посібники » Конспекти уроків

В.О.Сухомлинський "Усмішка"
11.10.2014, 19:18
Тема. Веселка здоров'я. В.Сухомлинський«Усмішка»
Мета: розширювати знання учнів про творчість українського педагога і письменника В.Сухомлинського; розвивати увагу,образне мислення, удосконалювати вміння визначати зміст твору за схемами-малюнками, вибірково читати; збагачувати словниковий запас; формувати комунікативну,інформаційну,здоров'язбережувальну компетентність; виховувати в учнів взаємоповагу, доброзичливе ставлення до оточуючих
Обладнання: портрет В. Сухомлинського, «Веселка здоров'я»,картки для групової роботи,кольоровий папір, ножиці, кошик з яблуками
ІКТ. Мультимедійний проектор, презентація «Веселка здоров'я»

Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Емоційне налаштування.
Наш девіз: «Ми – найкращі, ми -згуртовані,
ми - старанні, ми-усміхнені»

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
1. «Загадкова стрічка» (учениця загадує загадку про веселку)
Тільки дощик прошумів
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок?
- Саме з веселкою пов’язана тема нашого уроку. Сьогодні ми спробуємо зі звичайної райдуги, яка намальована на дошці, зробити ВЕСЕЛКУ ЗДОРОВ'Я. Для цього ми попрацюємо в групах і прочитаємо оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».
Проблемне питання:
- Чи може усмішка людини вплинути на здоров'я ?
(відповіді учнів)


ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА МОТИВАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Вправа «Вибір дороги» (Слайд № 2)

Уявіть, що ви потрапили до казкового лісу. Перед вами відкрився вказівник з трьома дорогами:
 направо підеш-багато золота знайдеш, але все здоров'я втратиш;
 наліво підеш - половину золота знайдеш, й половину здоров'я втратиш;
 прямо підеш-нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
- Який шлях оберете ви? Чому?(Обговорення у групах)
-
2.Групова робота
1)Обговорення
2)Виступи лідерів
- Я і не сумнівалася, що ви оберете правильний шлях, що дозволить зберегти здоров'я. Далі я пропоную зі звичайної райдуги, яка намальована на дошці, зробити ВЕСЕЛКУ ЗДОРОВ'Я. Для цього ми прикрасимо її яскравими зірочками, які знаходяться у вас на партах. Але спочатку треба виконати запропоновані на ній завдання.

3. Групова робота. «Пошук рішення»
- Що повинна робити людина для того, щоб бути здоровою?
1група.
Повноцінно харчуватися Загартовувати свій організм Лінуватися

2 група.
Займатися фізкультурою і спортом Дотримуватися правил гігієни Бути постійно невдоволеним

3 група.
Дотримуватися режиму дня Вживати вітаміни та мед Бути злим

4 група.
Посміхатися Палити цигарки Їсти багато солодощів

1) Робота за картками
2) Обговорення
3) Вибір ознак здоров'я
4) Виступи представників груп
5) Кріплення зірочок до веселки
6) Перевірка (Слайди №3-6)

4.Вправа «Питання-Відповідь»
- Що ще допомагає нам зберігати й зміцнювати здоров'я?
Відповіді учнів:
1 учень. Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай живе ця істина стара:
Людина починається з добра!
ІІ учень. Хто живий - той мусить жити-
Вірно це, і це не "ніби",
Тож подайте всім, хто просить,
Хоч малий окраєць хліба!

ІІІ учень. Причастуймо милосердям
Тих, хто прагне чистослова,
Треба жити з добрим серцем,
Треба жити у любові!

* Фізкультхвилинка (Слайди №7-14)




ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота за оповіданням В.Сухомлинського «Усмішка»
1. Слово про В. О. Сухомлинського
2.Словникова робота (Слайди № 15-19)
ПОЧИМЧИКУВАЛА - ПІШЛА
ТУПАЛА - СТУПАЛА З ГЛУХИМ ЗВУКОМ
БРОВИ НАСУПЛЕНІ –СЕРДИТИЙ, НЕВДОВОЛЕНИЙ ВИД
ЛЕТІВ ПОВАГОМ–ПЕРЕСУВАВСЯ В ПОВІТРІ ЗА ДОПОМОГОЮ КРИЛ
ЗАТЬМАРИВСЯ–СТАВ СУМНИМ, ПОХМУРИМ,ЗАЖУРЕНИМ; ЗАСМУТИВСЯ
ЦІПОК - ПАЛИЦЯ

3.Методика «Реакція читача». Вправа «Порушена послідовність»
Текст розділений на 4 частини (1 частина для кожної групи).
Учням пропонується за слайдом презентації з'ясувати послідовність частин оповідання.

1 група – ІІ частина (Слайд №21)
Усміхалася дівчинка й тупала за метеликом. Він летів повагом, не поспішаючи. Коли це дівчинка побачила діда. Він ішов їй назустріч. Погляд його був похмурий, брови насуплені, в очах — злість. Дівчинка несла назустріч дідові усмішку. Вона сподівалася: ось зараз і він усміхнеться.
Невже в такий радісний день можна бути похмурим і непривітним? Уже в глибині її душі піднялася маленька хвиля страху, але вона усміхалась, вона несла назустріч дідові свою усмішку й закликала його: «Усміхніться й ви, дідусю!»

2група – ІV частина (Слайд №23)
Дівчинка йшла собі луками далі. Її серце затремтіло, коли вона побачила — знову назустріч хтось іде. Придивляється — аж то бабуся, з ціпком старенька дибає.Дівчинка насторожилась і запитливо глянула в її очі. Бабуся усміхнулась. І такою доброю та щирою була усмішка, що цілий світ навколо дівчинки знову ожив, заграв, заспівав, переливаючись різними барвами. Мов маленькі сонця, знову заясніли кульбабки, задзвеніли бджоли й джмелі, заграв на срібних струнах жайворонок.

3група – І частина (Слайд №20)
Був сонячний травневий ранок. На зелених луках, що починалися одразу ж за селом, розквітнули жовті кульбабки, дзвеніли бджоли й джмелі, в блакитному небі грав на срібних струнах жайворонок.
Цієї тихої ранкової хвилини з хати вийшла маленька дівчинка. У неї були блакитні очі, біле, мов спіла пшениця, волосся. Вона почимчикувала зеленими луками. Побачила барвистого метелика й усміхнулась, їй стало так радісно, що захотілося, аби цілий світ бачив її усмішку.

4група – ІІІ частина (Слайд №22)
Та дід не усміхнувся. Погляд його залишався похмурим, брови — насупленими, очі — злими.Страх оволодів серцем дівчинки. Усмішка погасла на її лиці. І тої ж хвилини їй здалося, що затьмарився, спохмурнів цілий світ. Зелений луг посірів. Жовті сонечка кульбабок перетворилися на фіолетові плями, блакитне небо стало блідим, а срібна пісня жайворонка тремтіла, мов той струмок, що ось-ось помре.
Дівчинка заплакала. За хвилину дід уже був далеко. Вона бачила тепер його спину, але й спина здавалася їй злою і непривітною.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Читання всіх частин оповідання
2.Вправа «Питання-Відповідь»
- Якої пори року відбуваються події?
- Назвіть героїв оповідання.
- Чому усміхалась дівчинка?
- На що сподівалась дівчинка при зустрічі з дідом?
- В який час усмішка на лиці дівчини погасла?
- Чому дівчина заплакала?
- Які почуття, на вашу думку, оволоділи дівчинкою?

3. Вибіркове читання
Знайдіть: 1) опис дівчинки;
2) її думки при зустрічі з дідом;
3) опис діда;
4)як спохмурнів цілий світ;
5)зустріч з бабусею.

Підсумок за проблемним питанням:
- Чи може усмішка людини вплинути на здоров'я ?
(відповіді учнів)

4. Вправа «Моя усмішка»
Учитель пропонує учням намалювати та вирізати з кольорового паперу «усмішку» і показати її один одному.

5. Вправа «Незакінчене речення»
Лише здорова людина може…

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Яке оповідання читали?
- Яке значення для людини має усмішка?
- Що сприяє збереженню здоров'я ?
Дівчата. Лиш посмішка єдина,
Лиш ніжний погляд крадькома
І розумієш – ти людина,
Створена для любові і добра…

Хлопці. Хай добро перемагає
всюди в нашому житті.
І повсюди сонце сяє
для всіх мешканців Землі!

(Учитель дякує за роботу, бажає здоров'я, пригощає учнів ябл
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Svitl@n@
Переглядів: 1567 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Відвідування сайту
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3284
Нових за місяць: 0
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3269
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 389
Жінок: 2895

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.