Про особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2010/2011 навчальному році
Лист МОН №1/9-109 від 17.02.11 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ №1/9-109 від 17 лютого 2011 року Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій Інститутам післядипломної педагогічної освіти Загальноосвітнім навчальним закладам Про особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2010/2011 навчальному році Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 30.12.2010 №1/9-950
надсилаємо інформаційно-методичний лист про особливості проведення
державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в
2010/2011 навчальному році (додаток). Голова комісії з реорганізації Міністерства Б.М. Жебровський Додатково див.: Додаток до листа Міністерства освіти і науки України 17.02.2011 № 1/9-109 Особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2010/2011 навчальному році І. Державна підсумкова атестація в початковій школі У
початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати
навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і
читання) та математики. Державна підсумкова атестація з української мови
проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь учнів будувати речення,
зв’язні тексти, висловлювати міркування, власну думку за допомогою
різних мовних засобів, практично застосовувати мовні знання з фонетики,
лексики, граматики, орфографії відповідно до державних вимог щодо рівня
навчальних досягнень учнів із зазначеного предмета. Атестація
проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. 4 клас» (авт. Пономарьова К.І., Вашуленко
М.С., Дубовик С.Г. – К.: Освіта, 2011). Атестаційні роботи з
української мови складаються із семи завдань, різних за рівнем
складності, серед яких: чотири тестові завдання закритого типу, що
передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих;
одне відкрите завдання, виконання якого вимагає короткої письмової
відповіді; текст для списування (55-60 слів); одне творче завдання –
письмове зв’язне висловлювання на задану тему (5-7 речень). Державна підсумкова атестація з читання
спрямована на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту;
володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні; уміння
узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних
умінь роботи над текстами різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем,
байкою, легендою); умінь виконувати творчі завдання на основі
прочитаного, висловлювати власну думку з приводу прочитаного. Атестація
проводиться за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. 4 клас» (авт. Вашуленко О.В. – К.: Освіта,
2011). Атестаційна робота з читання складається з тексту для
самостійного читання та восьми завдань тестового характеру, а саме: 5
завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох
запропонованих; 2 завдання відкритого типу з короткою письмовою
відповіддю, на встановлення відповідності, на встановлення правильної
послідовності; одне завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою
відповіддю. Державна атестація з української мови та читання для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською чи іншими
мовами національних меншин проводиться за посібниками: «Збірник завдань
для державної підсумкової атестації з української мови для
загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською чи іншими
мовами національних меншин. 4 клас» (авт. Воскресенська Н.О., Харченко
О.Я. – К.: Освіта, 2011); «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з читання українською мовою для загальноосвітніх навчальних
закладів з навчанням російською чи іншими мовами національних меншин. 4
клас» (авт. Воскресенська Н.О., Харченко О.Я. – К.: Освіта, 2011). Атестаційна
робота з української мови складається із семи завдань різних рівнів
складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; тестові завдання
відкритого типу, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь;
завдання на переклад українською мовою; творче завдання – письмове
висловлювання (5-6 речень на задану тему). Атестаційна робота з
українського читання складається із восьми завдань різних типів
складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді; тестові завдання відкритого типу з короткою
відповіддю; тестове завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю
(творче завдання). Державна підсумкова атестація з математики
проводиться з метою перевірки рівня засвоєння учнями математичних
знань, сформованості умінь і навичок застосовувати вивчений матеріал під
час виконання завдань з числами, числовими і буквеними виразами,
рівностями, нерівностями, рівняннями, величинами, геометричними
фігурами, розв’язування сюжетних задач. Атестація проводиться за
посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з
математики для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання. 4 клас» (авт. Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П. –
К.: Освіта, 2011); «Збірник завдань для державної підсумкової атестації
з математики для загальноосвітніх навчальних закладів з російською
мовою навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Онопрієнко О.В.,
Пархоменко Н.Є., Листопад Н.П. – К.: Освіта, 2011). Атестаційна
робота складається з восьми завдань – п’яти тестових завдань закритого
типу з вибором однієї правильної відповіді із запропонованих варіантів;
двох завдань відкритого типу з короткою письмовою відповіддю; одного
завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю – сюжетної
задачі. Для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням
кримськотатарською, молдовською, польською, румунською та угорською
мовами переклад завдань з математики здійснюється Міністерством освіти і
науки Автономної Республіки Крим, відповідними управліннями освіти і
науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). Атестаційні
роботи з російської мови та читання (мова навчання) укладені за
аналогією з роботами з української мови та читання (мова навчання). Атестація
проводиться за посібниками: «Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з
російською мовою навчання (російською мовою). 4 клас» (авт. Сільнова
Е.С., Каневська Н.Г., Олійник В.Ф. – К.: Освіта, 2011); «Збірник завдань
для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх
навчальних закладів з російською мовою навчання (російською мовою). 4
клас» (авт. Лапшина І.М., Попова Т.Д. – К.: Освіта, 2011). Зміст
завдань для державної підсумкової атестації сформовано відповідно до
вимог, викладених у Програмах для 1–4 класів середньої загальноосвітньої
школи (К.: Початкова школа, 2006). Для проведення державної
підсумкової атестації з рідної мови та читання для загальноосвітніх
навчальних закладів із навчанням болгарською, кримськотатарською,
молдовською, польською, румунською, словацькою та угорською мовами
завдання розробляються Міністерством освіти і науки Автономної
Республіки Крим, відповідними управліннями освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій і
погоджуються з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України
(тексти завдань подаються до 20 квітня 2011 р. до Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту України українською та рідною мовами для
погодження). Державна підсумкова атестація проводиться в усіх
загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного
планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та п’ятниці. На проведення атестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година. За матеріалами: Освіта. UA
|