Дослідження підтвердили, що 93% учнів молодших класів не в змозі самостійно впоратися з виконанням домашнього завдання. Більшості з них просто необхідна доросла людина поруч, яка простимулює і перевірить. Непогано справляється з цим група продовженого дня: по-перше, є вчитель, який знає, що і як потрібно зробити, по-друге, за компанію з товаришами будь-яка справа робиться швидше. Допомогти може і репетитор, адже з чужою людиною будь-яка дитина стає більш стриманою і зібраною.
Але якщо організація цього щоденного свята лежить все ж на ваших плечах, підійдіть до нього творчо. Перш за все, потрібно створити умови, за яких дитині захочеться почати робити уроки. І в жодному разі не переривати цей процес без дійсно важливих причин. Наприклад, ви можете поцікавитися, чи пам'ятає ваше чадо, що задано додому з математики. Подібне питання змусить згадати про вчителя і викличе дискомфортне відчуття незакінченої дії. А щоб від нього позбавитися, доведеться зробити уроки.
НЕ забувайте, що маленькі діти все бачать і чують по-своєму. У результаті чого батьки, самі того не бажаючи, програмують дитину 6 - 8-ми років на байдикування.
Ситуація 1
Мама каже: «Невже важко написати хоч одну строчку рівно і без помарок! Я ж можу». Дитина ж чує: Чому ти не можеш, стоячи на одній нозі, жонглювати булавами? Я ж вмію. Ну і що, що я тренувалася довше, ніж ти живеш.
А в результаті дитина замикається в собі, і будь-які справи просто валяться у неї з рук. У цьому випадку мамі краще похвалити ті місця, де малюк написав добре.
Ситуація 2
Мама каже: «Поки не вивчиш уроки, гуляти не підеш!" Дитина ж чує: не вчи уроки і не ходи гуляти.
В результаті ваше чадо тиняється без діла до вечора, а, коли виросте, вибере нецікаву професію, оскільки батьки заборонили все, що викликає інтерес. Кращим у цій ситуації буде, якщо мама скаже: займешся тим, що тобі подобається, коли виконаєш уроки.
Ситуація 3
Мама каже: «Не будеш вчитися - станеш двірником або будеш збирати пляшки». Дитина ж чує: не будеш вчитися, зможеш все життя гуляти і нічого не робити.
У підсумку всі спроби засадити чадо за навчання упрутся у відвертий саботаж. А згодом дитина вибере альтернативний спосіб життя, виїхавши куди-небудь в тайгу. Краще мамі сказати: будеш вчитися - станеш тим, ким захочеш. Ситуація 4
Мама каже: «Ну чому твоя сусідка по парті може правильно написати букву «Я», а ти ні?» Дитина ж чує: чому ж саме мені дісталася ця неповноцінна дитина, а не його сусідка.
В результаті малюк буде ненавидіти свою сусідку по парті, а уроки вчити все одно не буде. Мамі краще запропонувати позмагатися, хто швидше навчитися писати: малюк чи її ліва рука.
Вченими були обчислені часові рамки, при дотриманні яких негативного впливу на психіку малюка не спостерігається. Так, для учнів молодших класів час виконання домашнього завдання не повинен перевищувати 40 хвилин. Щоб укластися у відведений час, всі дії потрібно довести до автоматизму, дотримуючись щоденного ритуалу. Запропонуйте дитині самій скласти розклад.
Зверніть увагу на те, що ігри на комп'ютері та мультфільми не повинні стояти перед виконанням уроків, оскільки дитині важко буде перейти на навчання. Крім того, для різних дітей існують різні підходи в навчанні.
Якщо ваш малюк - аудіал, тобто більше сприймає все на слух, дозвольте йому проспівати уроки: написані речення, вірші, формули. Можете включити для неї спокійну музику без слів, а, щоб дитина не втрачала час, поставте умову: виконати завдання з одного предмету за 3 пісні.
Для візуала, який сприймає все своїми очима, покладіть всі книги стопкою з одного боку. А по мірі виконання уроків, перекладайте зошити і книжки на іншу сторону. Щоб дитина не засиджувалася, поставте перед нею пісочний годинник з інтервалом в 10 хвилин.
Дитина кінестетик пізнає світ через дотики та рухи. Покладіть підручник з математики в одній кімнаті, з української мови - в іншій, з читання - на кухні. По вашу хлопку дитина біжить на кухню і займається 5 - 7 хвилин читанням, наступний хлопок - українська і т.д. Поставте також умову, що все повинно бути виконано в 3 кола.
Якщо ви не знаєте, хто ваша дитина, випробуйте всі три способи. Який-небудь з них вам обов'язково підійде.
Батькам варто звернути увагу і на те, що ви не завжди можете бути з малюком під час виконання уроків. Щоб подібна ситуація не шокувала ваше чадо, один день на тиждень йому потрібно виконувати завдання самостійно.
Багато мам бояться, що різні захоплення дитини будуть заважати їй вчитися. Не потрібно так думати. Різні гуртки - це важливий етап формування особистості. Головне - розставити пріоритети: спочатку навчання, потім захоплення.
Ну а в самому кінці хочу відзначити те, що головною пізнавальною діяльністю у школярів молодших класів залишається гра. Тому день повинен бути побудований так, щоб грою була зайнята його велика частина. І тоді ваше чадо не буде влаштовувати істерик, а навіть одного разу спитає: «А коли ми будемо робити уроки?»
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.