Тема. Л. Українка «Біда навчить»
Мета. Розширити і поглибити знання учнів про видатну
українську поетесу;
розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, знаходити зображально
–
виражальні засоби опису героїв;
виховувати інтерес до народної
мудрості, бажання вчитися.
I Організаційний момент.
II Вправи для вдосконалення читацьких навичок.
1.
Скоромовка
Летіла сова, торохтіла слова:
-
Чи сон це, чи слон це,
-
А може і сонце?
2.
Читання слів - пірамід.
3.
Читання слів – анаграм.
-
Розплутайте слова.
Елвиогок(великого)
гпоялаєд(поглядає)
Зорум(розум) авдоолк(довкола)
Осорак( сорока) дохить(ходить)
III Мотивація знань.
1.
Вірш.
Унашім класі на стіні
Портрет висить у рамі.
Він всім знайомий –
І мені, і татусеві й мамі.
З портрета дивиться на нас
Землячка – поетеса.
Це гордість нашої землі-
Нескорена, незламна Леся.
-
Діти, що ви знаєте про життя Лесі
Українки?
2.
Розповіді дітей.
3.
Гра «Поділи і прочитай»
-
Прочитайте заголовки творів.
«КрасоУкраїни,Поділля»
«Снігморозомпоморозив»
«Назеленомугорбочку»
«Мамо,ідевжезима»
IV Новий
матеріал.
1.
Тема уроку.
-
Сьогодні ми продовжуємо вивчати твори
Лесі Українки, познайомимося з іншим жанром її творчості, казкою «Біда навчить»
2.
Слухання казки в запису.
-
Подумайте чому казка має таку назву?
-
Визначте тон, інтонацію кожної дійової
особи.
Фізкультхвилинка
3.
Словникова робота.
Клопіт мешкає піклується
Рілля скубуться живе
Клуня дбає поїсть
Вельми поживиться
-
До слів другого стовпчика доберіть
синоніми з третього стовпчика.
4.
Вправи на миттєве сприймання слів.
-
Прочитайте слова, знайдіть зайве.
Крук, сорока, сова, бузько, зозуля. курка, ґава,
пані горобець.
-
За якою ознакою об’єднали слова?
5.
Читання казки учнями за частинами.
6.
Бесіда за змістом казки.
7.
Робота в групах.
-
Знайдіть в казці прислів’я, допишіть їх.
Дурні бились, …
Хто дурнем вродився. той…
Не на те мудра, щоб …
Поки біди не знатимеш, то …
Розум на дорозі …
8.
Мовно – логічне завдання.
-
З’єднайте назви птахів із словами казки, як до кожного з
птахів звертався горобчик.
Курка панянко
Зозуля пані
Бузько тіточко
Ґава пані
матусю
Сова пане
Сорока дядино
9.
Характеристика головного герою, робота
за малюнками.
V Підсумок.
VI Домашнє завдання.
Читати казку за особами.
|