Мультяшки |
---|
|
Кнопка сайту |
---|
|
Безпека сайту |
---|
|
Зараз на сайті |
---|
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Каталог файлів
Довкілля тварин. Як тварини добувають корм?
| 04.03.2012, 21:36 |
Тема: Довкілля тварин. Як тварини добувають корм? Мета: Сформувати уявлення про довкілля тварин, різноманітність умов життя тварин на Землі та вплив на них людини; уявлення про ознаки пристосування тварин до добування корму в природі; виробляти вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до добування корму; формувати вміння висловлювати передбачення й доводити його правильність, цілеспрямовано сприймати об’єкти природи; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин. Обладнання: таблиця «Довкілля тварин», малюнки тварин різних груп; слайди тварин.
Хід уроку
І. Організація класу. - Ви чуєте – дзвіночок заливається? Це значить, що урок вже починається. А провести його нам Допоможе чарівний світ природи!
ІІ. Перевірка домашнього завдання! 1. Фронтальне опитування. - Доведіть, що тварини – це живі організми. - Як розмножуються комахи? - Що подібного і відмінного у розмноженні риб і земноводних? - Що подібне і відмінне у розмноженні плазунів і птахів? - Які найважливіші істотні ознаки у розмноженні звірів?
ІІІ. Актуалізація опорних знань. - Що означає слово довкілля? - Пригадайте, що ми називаємо довкіллям рослин?
ІY. Повідомлення теми і завдань уроку. - Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке довкілля тварин, як вони пристосувались до добування корму.
V. Вивчення нового матеріалу. 1. Уявна екскурсія до лісу. - Уявімо собі, що ми йдемо до лісу. - Яких звірів можна тут побачити? Ось і зайчик (слайд або малюнки) - Подумайте і скажіть, що його оточує в лісі. (Діти висловлюють свої думки). Отже, його оточують повітря, вода, рослини,якими він харчується, сонячне проміння. - Які ще тварини живуть поруч із зайцем? Отже, лисиця, вовк, сова – вороги зайця. Тому він повинен від них ховатися. - Як ви думаєте, чи залежить заєць від людини? Отже, людина може полювати на зайця, а може його врятувати у холодну, сніжну зиму, розкладаючи у лісі корм. Висновок. Заєць пов'язаний ланцюгом живлення з рослинами, хижими тваринами. Також залежить від людини. - Сонце, повітря, ґрунт, вода, рослини, тварини і люди – це довкілля зайця. - Чи все, що оточує зайця, необхідне йому для життя? Отже, необхідними умовами для життя зайця є Сонце, повітря, рослини. 2. «Мозковий штурм». - Як ви думаєте, чи ці умови необхідні для життя вовка? - Розглянемо найсильнішого хижака на території України – вовка. - Який це звір? Отже, довкілля вовка – це Сонце, повітря, вода, рослини, тварини. - А тепер давайте подумайте і скажіть, що допомагає йому добувати їжу? (Висловлювання дітей) Отже, гострі зуби, добрий слух, нюх, зір, швидкий біг та довге переслідування своєї здобичі допомагають хижакові добути корм. 3. Малюнок лисиці. Розповідь учителя з елементами бесіди про ознаки пристосування до добування корму. - Чим живиться лисиця? Доповнення вчителя: лисиця має тонкий нюх і добрий слух. Вона здалеку чує мишу або зайця і вміє тихо й непомітно підкрастися до них. - Чому нечутно підкрадається лисиця? У неї підошви лап густо вкриті шерстю, тому до жертви підкрадається нечутно. 4. Розгляд слайдів орла, дятла, шишкаря, лелеки. - Що допомагає орлові харчуватися? - Як дятел добуває корм? - А шишкар? - Що особливого у зовнішній будові лелеки? - Що допомагає кротам жити у ґрунті? Розповідь учителя. Кроти майже все життя проводять під землею. Їх передні лапи з довгими кігтями за формою схожі на лопати. Кріт риє ними землю і відкидає її назад. Вони споруджують під землею складні системи тунелів глибиною до 1м. Кріт може копати зі швидкістю 3м/год. У перервах між роботою кріт поїдає черв’яків і личинок комах, рятуючи коріння дерев від паразитів. - Як жаба добуває корм? - Що ви можете сказати про риб,? 5. Малюнок щуки. - Яке забарвлення щуки? - Чому саме таке забарвлення? Розповідь вчителя. Щука має сіро – зелене забарвлення. У воді вона непомітна серед рослин. А загнуті всередину зуби допомагають затримувати рибу, яка потрапила до пащі. Висновок. Отже, гострі зуби, добрі зір, слух і нюх, довгий і гострий дзьоб, довгий липкий язик, міцні кігті, довга шия, невидиме забарвлення – це ознаки, завдяки яким дикі тварини добувають корм. 6. Словничок. Довкілля тварин необхідні умови життя тварин пристосувалися добувати корм.
VІ. Робота з підручником с. 145-147. 1. Довкілля тварин. - Що називається довкіллям живого організму? - Що є довкіллям диких тварин? - Які умови для життя травоїдних тварин є необхідними? - Які умови для життя хижих тварин є необхідними? 2. Як тварини добувають корм? - Що означає вислів: «Тварини пристосувалися добувати собі корм?» - Як добуває корм шуліка? - ЯК добуває корм жаба, гадюка? 3. «Мозковий штурм». - Як пов’язані між собою комарі, жаба, їжак, лисиця? - Завдяки яким особливостям будови тіла добувають корм птахи? - Що робить ящірка, щоб обдурити своїх ворогів?
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Групова робота. І група. а) Хто «зайвий» у рядку? Собака, білка, корова, кріль, кіт. б) Скласти розповідь про цю тварину, до якої групи належить за зовнішньою будовою? в) Що допомагає їй добувати корм? г) Як вона захищається від ворогів? д) До якої групи тварин належить за способом живлення? ІІ група. а) Хто «зайвий» у рядку? Яблунева плодожерка, сонечко, дятел, попелиця. б) Скласти розповідь про цю тварину, до якої групи належить за зовнішньою будовою? в) Що є основним кормом для цієї тварини? г) Що допомагає їй добувати корм? д) До якої групи тварин належить за способом живлення? 2. Рубрика: «Цікаво знати». - А чи знаєте ви, що бобер перегризає стовбур верби товщиною 12 см за 5 хвилин? - Вовк, якщо голодний, може з’їсти до 10 кг м’яса. Але зазвичай він з’їдає 2 кг м’яса, а залишки ховає в різних місцях і не полює, доки все не з’їсть. - Розміри птахів різні. Найменший в Україні птах – корольок червоноголовий. Маса його біля 5 г, а найбільший – дрофа. Маса його до 20 кг. - Найвищий птах в Україні – сірий журавель. Зріст його сягає 1 м 20 см. - Заєць може пробігти 100 км/ годину. 3. Метод «займи власну позицію». а) Лось, кіт – це плазуни, бо… б) Сонечко, коник – це птахи, бо… в) Щука, сом – це земноводні, бо… г) Ящірки, змії – це риби, бо… 4. Цілісність природи. Взаємозв’язок в природі. - Світло, тепло, вода, повітря ______________ для живих організмів. - Рослини _______________ повітря. - Рослинами _________________ тварини. - Тварини _______________ насіння рослин. - З ґрунту рослини _______________ вологу і поживні речовини. (очищують, харчуються, необхідні, одержують, розносять)
VІІІ. Підсумок уроку. - Як добуває корм орел? - Як жаба? - Щука?
ІХ. Домашнє завдання. - Опрацювати статті в підручнику с.145-147 «Довкілля тварин» і «Як тварини добувають корм?» - Пошукова робота: Намалювати одну з тварин і розповісти, як вона захищається від ворогів. |
Категорія: Конспекти уроків з природознавства | Додав: Ната
|
Переглядів: 5757 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Новини в Україні |
---|
|
Календар |
---|
|
Наше опитування |
---|
|
Пошук |
---|
|
Підписка на емейл |
---|
|
Відвідування сайту |
---|
|
Статистика |
---|
Зареєстровано на сайті:
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
|
|