Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід| RSS      Вторник, 26.11.2024. 11:32 






Група "Гости"Вітаю Вас Гость       Ви увійшли як Гость  

                         
Меню сайту
Сертифікат
Для того, щоб підтвертити публікацію Вашого матеріалу на сайті, заповніть форму на ФОРУМІ
Дошка пошани
Мультяшки
Смотреть бесплатно детские телеканалы
Посилання
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Кнопка сайту
Погода
Безпека сайту
Зараз на сайті

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Учителю » Конспекти уроків з природознавства

Сім’я. Обов’язки членів сім’ї.
01.08.2011, 23:21
УРОК В 3 КЛАСІ
Тема. Сім’я. Обов’язки членів сім’ї.
Мета. Стимулювати появу у дітей інтересу до історії свого роду, сім’ї, розширити знання учнів про сім’ю та її значення для людини. Допомогти дітям зрозуміти поняття “сім’я”, “рід”; формувати почуття духовної єдності поколінь; виховувати любов, повагу до батьків, рідної землі; створювати атмосферу емоційної захищеності, тепла, любові, умов для розвитку почуттів, сприймань дитини, її самовираження і бажань самовдосконалення.
Обладнання:
1. Плакат “Рідна домівка, рідна сім’я - тут виростає доля моя”.
2. Дошка для зображення дерева роду.
3. Оформлення класу (розподіл учнів по групах).
4. Родинні дерева учнів.
- Сьогодні наш урок ми присвячуємо темі “Що таке сім’я?”
(Читаємо з плаката)
“Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя”. Давайте прислухаємося до того, як звучить слово “Сім’я”. Що ви почули? З чого воно складається? (Відповіді учнів першої групи висловлюються всі, а старший групи робить підсумок. Потім слово бере учитель:
- Що це означає? Хто за нами сховався? (Що сім’я - це 7 особистостей, сім членів одної сім’ї). Що ж це за люди? (Пояснення учня за допомогою лічилочки).
Мама, тато, дід, бабуся –
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричка –
Ось сімейка невеличка.
Не спиняйте, бо зіб’юся.
Мама, тато, дід, бабуся –
Старший брат, сестра і я
Отака у нас сім’я.
- В нашій державі приділяється велика увага сім’ї. Як ви вважаєте, чим викликана така увага людей до сім’ї? (Відповіді учнів другої групи)
- Сім’я займає особливе місце в житті людини. Тато і мама дають вам життя, співають колискових, вчать, що добре, а що погано, привчають до праці, виховують і люблять вас. Вони хвилюються, коли у вас невдачі, радіють вашим успіхам. Отже, сім’я складається з батьків і дітей. Це дуже близькі люди, які люблять одне одного. Діти в сім’ях дуже схожі на своїх батьків, як зовнішньо, так і внутрішньо, рисами свого характеру. Цю особливість люди помітили ще в давні часи і так з’явилися прислів’я і приказки. Які з них ви підібрали до сьогоднішнього уроку? (Відповідають діти третьої групи)
-Яблучко від яблуньки далеко не падає (тобто у кожної яблуньки свої плоди і їх не спутаєш з іншими. Так і діток.)
-Який батько – такий син.
-Яка мамка й татко – таке й дитятко.
-Яке коріння таке й насіння.
-Яке дерево, такі в нього й квіти, які батьки – такі й діти.
- А тепер прочитаємо вислови про сім’ю з плакатів. (Діти читають)
- Сім’я – це близька співдружність дорослих і дітей. Ось як про сім’ю розкаже словами вірша поета т. са третя група учнів.
1. Розкажу Вам ,друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
2. Люба матінка моя ,-
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії
Серцем кожного зігріє.
3. Тато сильний і завзятий,
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
4. Дід і бабця у пошані –
Вони праці ветерани
Всіх онуків міцно люблять,
І як пташенят голублять.
- Мама, матінка, матуся… Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо ним звертаємося до найближчої. Найдорожчої, наймилішої для нас людини – матері. Це з маминого лона народжується дитина, яка продовжить рід.
Наступна група розповідає про мам.
- Хто мама?
- Ким працює?
- Скількох дітей народила, виховує?
- Які в мами очі, руки,?
- За що ми любимо маму ?і т.д.
(Пісня про маму)
Це з матусиних рук сходить сонце, щоб ясніше дорога дитини у світ. Батько – це голова сім’ї, це продовжувач роду людського. До імені дитини додається т.’я батька. В сім’ї батько бере на себе найважчу роботу, дбає про добробут сім’ї, виховує у синів риси мужності. Його всі люблять, його слово – закон. До нього шанобливо звертаються на Ви.
За батька молилися.
Ісусе Христе, Милостивий Боже наш,
Ти прихильно приймаєш кожну молитву щиру.
Тож молю й благаю.
Тебе, Ісусе любий,
Зішли моєму батькові кріпке здоров’я
І дай йому сили старатися й дбати за мене.
Благослови його чесну працю,
Сповни його надії.
Дай Боже, йому діждатися з мене втіхи і радості.
Амінь
- Любі мої! Матуся і тато з давніх давен були. Є і будуть два сонця гарячих, що дарують вам тепло, ласку і надію. Тож ніколи їх не кривдіть, не зраджуйте, бережіть їх, допомагайте їм, але не так, як… Існували і існують певні правила поведінки дитини в сім’ї, бо сім’я найбільш виховує дитину. Сім’я і праця. Давайте ж покажемо зараз гостям, як працювали у сім’ї.
Наступна ланка робить.
(Наступна група інсценізує вірш А.Костенка “Домашній твір”)
Автор: Вітько – бідак страждає так,
Аж здригає ногами!
Він – за столом,
Він пише твір:
“Я помагаю мамі”.
Старанно олівець гризе
Та супить брови грізно.
Але нічого – хоч умри!
До голови не лізе…
Та ось тихесенько зайшла
В його кімнату мама.
Мама: Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.
Син: Ідея!
Автор: Вигукнув синок
А мамі…
Син: Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу –
Роблю важкі уроки.
Автор: І мама вийшла … А Вітько
Швиденько пише в зошит.
Син (пише): “ Я в магазин завжди ходжу,
Коли мене попросять…”
Автор: Хвилин за десять мама знов
З’являється у дверях.
Мама: Вітюнь, картопельки начисть,
А я зварю вечерю.
Син: Сама начисть.
Автор: Кричить Вітько
Та так, що ледь не лопне.
Син: Я твір пишу! Я – занятий!
Сама вари картоплю!
Автор: Виходить мама, а синок
Писати знов сідає.
Син (пише): “Я мамі сам варю обід,
Вечерю та сніданок”.
Автор: Радіє син.
Син: Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна.
І геть не думає синок,
Що він радіє марно.

Фізкультхвилинка. “Вийшли в поле косарі”.
- Більша частина українських казок починається словами “Жили були дід та баба…” Дідусь! Скільки він усього знає, вміє і передає свою науку молодшим за себе і вам малим. Недарма ж у народі кажуть: “Хто не знав ізмалку діда, то й добра в житті не звідав”.
(Наступна група розповідає про дідуся).
- Учень розкаже про дідуся словами вірша Марії Підгорянки.

Мій дідусь
Мій дідусь старенький,
Як голуб сивенький,
По садочку ходить
Онученька свого
За рученьку водить.
Яблучка знаходить,
Ще й з горішок зерна
Дідусь любий, милий,
Як голубчик сивий.
(Розповіді дітей про дідусів)
- Про дідуся, ще інколи кажуть: “Старий”.
Діти, а хто з вас пам‘ятає своїх бабусь – ніжних, лагідних, співрозмовниць вашого дитинства. І.Я.Франко так писав про бабусю: “Тисячі речей у житті забудете, а тих хвилин, коли люба бабуся розповідала казку, не забудете до смерті. Ось на урок до нас завітала бабуся одної з учениць. Це Раїса Олексіївна, або як Тетянка називає її любовно бабуся Рая. Тетянка взагалі щаслива дівчинка, бо в неї не тільки дідусь і бабця живі-здорові, в неї ще жива і прабабуся, яка прожила велике і важке життя, пройшовши фашистську Німеччину. Та сьогодні на урок завітала бабуся Рая. Вона і розповість нам про ставлення дітей до дорослих в сім’ї, про їх обов’язки.
- А як про бабусю кажуть… Розповіді про бабусь.
(Малюємо корінне дерево)
- Крім тата, мами, бабусі, дідуся майже у кожного з вас є братик чи сестричка. Це теж ваша сім’я. І кожен з них має свої обов’язки. Якщо вони старші за вас, то допомагають вам уроки повчити, в хаті лад навести, господарство попорати.
(Малюємо гілочки нашого дерева (листочки, квіточки))

Робота з підручником ст. 34-35.
- Про яке коріння говорив дід Петро? (Відповіді дітей).
- Корінь, з якого росте стовбур – це ваші дідусі і бабусі. А зі стовбура ростуть гілки – це ваші мами й тата, а веселої пори на гілочках з’являються листочки і квіточки – це Ви , їхні сини і донечки.
З роду в рід життя кладе мости,
Без коріння саду не цвісти,
Без вітрила човен не пливе,
Без коріння гине все живе.

- Шановні діти, я щиро бажаю вам, щоб не всихало коріння вашого роду, щоб яскравіше зеленіли листочки на вашому родинному дереві і рясніше квітли квіточки. І хай кожен член вашої родини дбає про красу, чесність, порядність свого роду, своєї сім’ї. А це зовсім нескладно – лише треба сумлінно, щиро виконувати свої обов’язки і в сім’ї, і в суспільстві, і на радість всій родині, і на славу Україні.

Домашнє завдання. Підготувати розповідь про свою родину, обов’язки кожного члена родини.
Категорія: Конспекти уроків з природознавства | Додав: elen5921
Переглядів: 6905 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-профіль
Привіт, Гость
AvatarnoAvatar Мій профиль
Міні-чат Онлайн радио Опрос
Привіт, Гість
Зареєструйтеся або авторизуйтеся і отримайте всі переваги сайту.

Новини в Україні
Календар України
Початкова школа

«Методичний портал»

Інформатика

«Методичний портал»

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 287
Пошук
Хто на сайті

hit counter
Підписка на емейл

Шановні користувачі, якщо хочете бути в курсі поповнень сайту, введіть свій емейл:

Відвідування сайту
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!
Статистика


Зареєстровано на сайті:

Всього: 3284
Нових за місяць: 0
Нових за неділю: 0
Нових вчора: 0
Нових сьогодні: 0
Із них:
Користувачів 3269
Перевірених: 0
Модераторів: 0
Адмінів: 1
Із них:
Чоловіків: 389
Жінок: 2895

Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.