Саморобні дидактичні посібники з паперу і картону. 2 клас
01.08.2011, 15:58
Тема. Саморобні дидактичні посібники з паперу і картону. Мета. Вчити учнів виготовляти дидактичні посібники. Розвивати навички в розмітці і вміння працювати з лінійкою; творчу уяву, кмітливість учнів. Обладнання. Олівець, клей, гумка, ножиці, лінійка, кольоровий папір.
Хід уроку І. Підготовка робочих місць II. Організаційний момент. Казка про інструменти Жили-були у шухляді письмового столу клей, пензлик, ножиці, прос¬тий олівець, кольорові олівці, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господа¬ря — хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і крес¬лив ним під лінійку. Потім вирізував окремі деталі і наклеював їх на аркуш паперу. Вийшов гарний орнамент. Окремі його деталі розфарбу¬вав кольоровими олівцями. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, олівці, папір, пензлик та лінійка знову по¬вернулися в шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб ви їх швидше взяли до роботи.
— У нас сьогодні робота з папером, тому все це приладдя нам буде потрібне. Перевіримо, чи всі готові до уроку. Що повинно лежати на парті під час роботи з картоном і папером?
Учитель загадує загадки, а учні показують відповіді.
1. Довгов'язий Тимішко Біжить по вузькій доріжці, Його сліди — твої труди. (Олівець)
2. Я без діла не лежу — Кого хочеш загружу, Щоб жили у мирі Скло, пластмаса й шкіра, Целофан, хутро й бетон, Пінопласт, папір, картон... розуміли, хто я? (Клей)
3. Якщо їй даси роботу, — Марно трудився олівець. (Гумка)
Майстер викував уміло Два однакових ножі, Дуже зустрічі зраділи, Обнялись, і роз'єднати їх уже ніхто не зміг. Підкажіть, як називати Почали відтоді їх? (Ножиці)
4. Щоб дві крапочки рівнесенько з'єднати, Треба її завжди мати. (Лінійка)
П'ять братів, п'ять силачів Хоч і здаються малими, Можеш все робити ними: і писати, й майструвати... Хто вони, зумій вгадати. (Пальці)
- Так, найголовніші в будь-якій справі — руки людини, недаремно при¬слів'я мовить: Руки твої — найкращий клад, Коли зумієш їм дати лад.
III. Повідомлення теми і мети уроку. — Діти, сьогодні ми з вами будемо виготовляти нашу помічницю на уроках – сигнальну картку.
IV. Розгляд зразка виробу.
V. Технологія виготовлення виробу: - з картону вирізати картку (за шаблоном) - з паперу синього кольору вирізати хмарку - з паперу червоного або жовтого кольору треба вирізати кружечок - на кружечок наклеїти очі, ніс та усмішку – це буде сонечко - на один бік нашої картки ми наклеюємо сонечко (правильна відповідь) - на зворотньому боці наклеїти хмарку (невірна відповідь)
VI. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів. — Що потрібно для роботи? VII. Правила техніки безпеки. VIII. Самостійна робота учнів в парах. Виготовлення виробу учнями під керівництвом учителя.
Виробнича гімнастика. Раз, два, три, чотири, п'ять — Треба вправи починать. Раз, два, три, чотири — Руки в боки, два підскоки. Раз, два, три — Нові вправи почали: Нахил вправо, нахил вліво, А тепер тихенько сіли.
IX. Продовження самостійної роботи.
X. Оцінювання виробів.
XI. Підсумок уроку. — Чи сподобалась вам робота на уроці? — Де будемо використовувати сигнальну картку, яку виготовляли?
Гра «Так чи ні?» з використовуванням зроблених карток.
XII. Прибирання робочих місць.
Рудакова Лідія Володимирівна учитель початкових класів Новотроїцька ЗШ І-ІІІ ст. № 4 Волноваського р-ну Донецької обл. 61169@mail.ru http://mykids.ucoz.ru
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.