Мультяшки |
---|
|
Кнопка сайту |
---|
|
Безпека сайту |
---|
|
Зараз на сайті |
---|
Онлайн всего: 2 Гостей: 2 Пользователей: 0 |
|
Каталог файлів
Добро твориться просто
| 01.08.2011, 23:27 |
УРОК ЗВ’ ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. 4 КЛАС Тема. Добро твориться просто. Мета. Розповісти учням, що являє собою моральна категорія “Добро”; виховувати у дітей доброту, щирість, повагу до людей, а також протидію всьому негативному, що втілює зло; формувати переконання, що творити добро – необхідний елемент поведінки вихованої людини; вчити міркувати, фантазувати, збагачувати свою мову новими словами, складати зв’язну розповідь.
Обладнання: приказки про добро, вислови видатних людей про доброту, кадри діафільму “Поважай старших”, уявний мікрофон, грамзапис. Приказки: 1. Добро роби, добре й буде. 2. Добре діло роби сміло. 3. Робиш добро – не кайся, робиш зло - зла й сподівайся. 4. Хто людям добра бажає, той і собі має. Вислови: 1. “Чим людина розумніша й добріша, тим більше вона помічає добра в людях”. Б.Паскаль 2. “Сильні – завжди добрі!” М.Горький 3. “Що ти сховав, те – загубив, Що ти віддав, те – твоє”. Ш.Руставеві 4. “І дерево, і скеля, і людина – Все сподівається на доброту твою”. П.Осадчук 5. “Життя таке коротке, Поспішайте творити добро”. О.Довженко Тип уроку: нетрадиційний Форми роботи: групова, фронтальна, індивідуальна, інтерактивні: гра “Асоціація”, “Мікрофон”, “Мозковий штурм”, драматизація, презентація думок, робота в групах, рефлексія.
Хід уроку І. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Хвилинка каліграфії. “Буква “де” звелась на ноги І прибігла вже до школи. - Гей, гукнула буква “де”,- Хто до мене приведе Букви лагідні і милі, Щоб я слово утворила?
Покотилась буква “о”, Притулались – вийшло ДО, Далі “бе”, а потім РО. Вийшло слово в нас – ДОБРО. Воно нам буде потрібне сьогодні на уроці, бо і тема нашого уроку звучить так: “Добро твориться просто:” (І.Драч). (Тема записана на плакаті. Її зачитує один з учнів). - Сьогодні на уроці ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро. Будемо сьогодні на уроці і філософами, і письменниками, і акторами, і чарівниками. Працюватимемо за таким планом: (Ознайомлення з планом роботи.) - словникова робота; - гра; - посперечаємось; - пофантазуємо; - перевіримо самостійно; - складений твір про добро; - складемо і напишемо колективний твір про добро; - узагальним зроблене; - завдання додому. ІІ. Слово. - З давніх-давен (часів) у слово вірили, перед ним благовіли, од нього ніяковіли. Були слова, якими проклинали. І чогось цих слів тепер стає в нашому житті більше й більше. Мабуть тому, що й досі існують страшні диявольські закони: а) вколоти – щоб дужче боліло; б) вилаяти – щоб до печінок; в) образити – щоб до сліз. А слово “добро” – справді наче промінчик сонця в сірій убогості наших днів. Добро , добрість, доброта, добродій. Добрий, доброзичливий, добросердечний. Добріє, задобрив. Добре. (Слова записані на дошці. Діти визначають, якою частиною мови виражені ці слова) - В моїй уяві слово – це жива істота. Воно подібне людині, може радіти, сумувати, ображатись. - Коли ж наше слово “добро” буде радіти? (Відповіді дітей) - А сумувати? (Відповіді дітей) - Воно виступає в ролі магніта. Притягує до себе слова за принципом: добре тягнеться до доброго.
ІІІ. Складання асоціативного куща “Добро”.
Допомога Мир Гроші
Щирість Д о б р о Милосердя
Золото Дорогоцінності
Любов Сердечність
Багатство
- З’єднайте слова за допомогою стрілочок, що тягнуться до слова “добро”, або, які притягує слово “добро”. (Діти виходять до дошки і виконують по черзі цю роботу) - Ви правильно з’єднали слова, бо “добро”не може існувати без любові, щедрості, допомоги, сердечності і т.ін. ІV. Посперечаємось. Слухання в записі суперечки двох малих дітей про те, що таке “добро”. Хлопчик : - Добро- це цукерки. Дівчинка: - Ні, Павлику! Це мама! Хлопчик: - Це печиво і шоколад! Дівчинка: - Я кажу, що мама і бабуся! Хлопчик: - А я кажу, що велосипед! Дівчинка: - Та скільки тобі говорити, що це мама, бабуся, дідусь і тато! - Хто правий? Чому? (Відповіді дітей)
Робота в парах. Драматизація. (Придумати свої доводи) V. Пофантазуємо. Гра “Мікрофон”. - Закрийте очі і уявіть, як виглядає “добро”. Що таке “добро”? (Добро – це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка). Добро – це злагода, мир; це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива; це, коли робиш добро іншим; це щось таке хороше, що є в людині). VІ. Презентація учнівських творів, написаних вдома. - Твори мені дуже сподобались, і я оцінюю їх на … А зараз ми з вами попробуємо скласти колективний твір на тему: “Добро твориться просто…” (Діти записують назву твору у зошити) VІІ. Складання і написання колективного твору про добро. Читаю вірш І.Драча. Добро твориться просто Ні за так Так, як цвіте і опадає мак. Як хмарка в’ється І сміється пташка, Як трудиться мурашка-горопашка. - А народна мудрість говорить: “Добро, що сонце”. Як ви розумієте цей вислів? (Сонечко всіх осяває своїми промінчиками. Від них нам стає радісно, тепло, добре). - Який зачин твору? (Діти записують “Добро, що сонце”) - Як народжується добро? (Народжується воно із любові і поваги). - Ми записали, що добро – це сонце. А що робить сонце, а разом з ним і добро? (Всіх осяває своїми промінчиками) - Що дарує кожний промінчик людям? (Кожний промінчик дарує людям тепло, увагу, турботу). - Виходить, що промінчик чарівний? Що ж він може ще зробити? (Він може побороти зло, розбудити почуття, зігріти холодні серця). - Ви переконалися, що промінчики мають велику силу? Я вважаю, що це велике щастя, коли не гасне у серці людини сонце добра. - А ви згодні зі мною? То запишіть це речення. (Це велике щастя, коли не гасне у серці людини сонце доброти). - А тепер відшукайте у нас на плакатах кінцівку, прочитайте її і запишіть. (Отож, дорогу, вибираючи круту, іди і сій – сій доброту). VІІІ. Увесь твір діти зачитують вслух. ДОБРО ТВОРИТЬСЯ ПРОСТО Добро, що сонце. Народжується воно із любові і поваги. Всіх осяває своїми промінчиками. Кожний промінчик дарує тепло, увагу, турботу. Він може побороти зло, розбудити почуття, зігріти холодні серця. Це велике щастя, коли не гасне у серці людини сонце добра. Отож, дорогу, вибираючи круту, іди і сій – сій доброту. - До чого закликає поет вас останніми рядками? (Щоб були добрими і сіяли доброту між людьми). - Що означає “Бути добрим”? (Добра людина уміє співчувати і добрим, і злим людям, і звірям, навіть зламаному деревцю і камінчику. Я знала хлопчика (тепер він уже дорослий), який збирав на дорозі камінчики і відносив їх у ліс: там їх уже ніхто не потовче. Якщо людині байдуже, що в серці його товариша, матері, батька, будь-кого, з ким вона зустрілася, якщо людина не вміє бачити в очах іншої людини, що в неї на серці, вона ніколи не стане доброю, а разом з тим справжньою людиною). “Добре бачить тільки серце”. ІХ. Інтерактивна модель “Акваріум”. Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок. І група. На ваш погляд, яких людей більше добрих чи злих? (Мабуть, добрих, бо ще з часів царя Соломона існує оптимістична гіпотеза – припущення, що добрих людей все-таки більше. Їх треба шукати. А як? А де?) ІІ група. Ви зустрічали добрих людей? Назвіть їх. ІІІ група. Чи вмієте ви бути добрими? ІVгрупа. А ви б хотіли бути чарівниками? Чому? (Щоб творити добро, бо добро завжди перемагає зло). Х. Ситуації. 1. Закрийте очі, нахиліть голівки і в своїй пам’яті зробіть щось хороше своєму товаришу чи подрузі, чи своїм рідним. - Що доброго ви хотіли б зробити для людей? (Відповіді дітей) - Якими вчинками твориться добро? (Діти наводять приклади із прочитаних книг, із життя) - А яка вартість, ціна добра? - Якою мірою можна оцінити його? (Його не можна виміряти) ХІ. Робота з прислів’ями і висловами. 1. Відшукайте прислів’я про добро, яке найбільше сподобалось? (Діти зачитують) 2. А вислів, який найбільше вразив? (Діти зачитують) - Отже, все добре на землі – від сонця, А прекрасне – від людини.
ХІІ. Читання вірша учнем. Добрим бути так непросто, Добро не залежить від зросту. Добро виростає із серця, Його не збереш у відерце. Так потрібно добрим, добрим бути Одне одного в біді, щоб не забути. І земля закрутиться скоріше, Коли будемо з тобою ми добріші. Бо добро з роками не старіє, Бо добро від холоду зігріє. А якщо воно, як сонце світить, То радіють і дорослі й діти. - А тепер повернемось до свого плану і перевіримо, чи все виконали. ХІІІ. Рефлексія. Самоконтроль і самооцінка. 1. Діяльнісний підсумок уроку. - Що ми з вами встигли зробити? 2. Розвивальний підсумок уроку. - Чого навчилися, у чому стали дорослішими, розумнішими? 3. Змістовний підсумок уроку. - Які з визначених проблем змогли вирішити? - На які запитання змогли дати відповідь? 4. Емоційний підсумок. - Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю, за конкретні результати (вчинки), за хороші твори. 5. Закінчіть речення: Сьогодні на уроці для мене було важливим… ХІV. Мозкова атака (штурм) - Як іншими словами можна було назвати тему сьогоднішнього уроку? (Діти знаходять свої рішення, ідеї) ХV. Завдання додому. Написати, якими ви уявляєте себе в 2012 році і що хорошого (доброго) ви зробите для людей. |
Категорія: Конспекти уроків з української мови | Додав: elen5921
|
Переглядів: 4464 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Новини в Україні |
---|
|
Календар |
---|
|
Наше опитування |
---|
|
Пошук |
---|
|
Підписка на емейл |
---|
|
Відвідування сайту |
---|
|
Статистика |
---|
Зареєстровано на сайті:
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
|
|