Автор: Павло Хобзей, заступник міністра освіти і науки України.
В новому проекті рамкового Закону «Про освіту» передбачено, що навчання в середній школі триватиме 12 років.
Ця ідея, яка насправді не є аж такою новою, викликала активне обговорення і в пресі, і серед освітян та батьків. Соціологічні дослідження, проведені фондом «Демократичні ініціативи» влітку 2015 року, продемонстрували, що ідею «12-річки» не підтримують 70% опитаних батьків і 68% педагогів.
Чи є ці результати несподіваними? Аж ніяк. Якість нашої шкільної освіти не відповідає потребам суспільства і економіки, шкільні програми відірвані від життя, дітям нецікаво вчитися, а батькам — важко приділяти достатню кількість часу, зусиль та матеріальних ресурсів на забезпечення того, чого не змогла забезпечити школа. Продовження на рік такої школи не має сенсу.
Як це змінити? Ще минулого року, після прийняття Закону «Про вищу освіту», я писав, що ми повинні прийняти 12-річну школу як аксіому та загальноєвропейську норму і надалі дискутувати не про кількість років навчання, а про цінності, зміст, підходи у викладанні, що характеризують нову якість. Як зробити школу змістовною, цікавою і корисною, щоб доданий рік не розглядався як втрачений час.
У проекті базового Закону «Про освіту» передбачається тривалість навчання у школі 12 років. Ці 12 років поділені на початкову, базову середню та
...
Читать дальше »