Кабінет Міністрів надав рекомендації щодо утворення освітніх округів. А який стан справ на місцях? У зв’язку з чим виникла необхідність упровадження освітніх округів? Чи то проява нового підходу до управління та розвитку загальної середньої освіти на місцевому рівні? Чи то черговий експеримент щодо модернізації управлінської діяльності на місцях? А може це, узагалі, використання інноваційних технологій у освіті щодо створення нових форм кооперації? Чи може модель освітнього округу бути новітньою перспективою для суспільної громади? Багато запитань, а відповідь одна ‑ освітньому округу бути, бо це актуально, інноваційно, якісно .Виходячи з основних нормативних документів про освіту, можна чітко визначити найактуальнішу проблему сьогодення – доступність якісної освіти для всіх. Єдиний засіб вирішити її ‑ це відмовитись від думки створення біля кожного будинку своєї школи, хоча це і зручно та організувати роботу закладів, де мають бути зосереджені найсучасніші освітні ресурси, яких може й немає в окремо розташованих школах. Освітній округ ‑ один із можливих варіантів створити необхідні й достатні умови для отримання всіма дітьми якісної освіти. Сьогодні в освіті України поширюється ідея "знаходження свого обличчя" кожним освітнім закладом. Вона втілюється в життя кожного окремого закладу шляхом складання програми розвитку, в основу якої покладено конкретні принципи, концептуальні засади організації навчально-виховного процесу, ідеї, завдання тощо. Важливо вміти виходити за межі власної системи, щоб успішно формувати такі зовнішні канали зв’язку, які були би здатні постійно відтворювати суспільну цінність освіти. Управлінням освіти Макіївської міської ради, що на Донеччині, створено певну систему розвитку освітніх округів, яких зараз уже нараховується дев’ять.Але слід підкреслити, що освітній округ ‑ це не тільки територіальне утворення, а й потужна матеріально-технічна та навчально-методична база з висококваліфікованим кадровим потенціалом. Це дієвий чинник покращення якості освітніх послуг.Освітній округ № 2 нашого міста – це добровільне об’єднання семи загальноосвітніх навчальних закладів різних типів: Макіївська міська гімназія, Макіївський міський ліцей, Макіївський ліцей № 1 із загальноосвітньою школою № 61, Макіївська загальноосвітня школа І ступеня № 5, Макіївська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 22, 11, 7, 4 2, а також позашкільних навчальних закладів: Будинок дитячої та юнацької творчості та Дитяча юнацька спортивна школа. Округ здійснює освітню діяльність, створюючи сприятливі умови щодо забезпечення культурно-освітніх потреб громадян, які проживають у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.Наш ліцей є опорним закладом освітнього округу № 2, найголовніші задачі якого полягають у тому, щоби створити освітянську територію з максимальними умовами для задоволення потреб населення.Опорний заклад покликаний координувати й усе методичне забезпечення щодо функціювання певного освітнього округу, давати навчально-методичні консультації адміністрації інших навчальних закладів, педагогам, організувати систему заходів, спрямованих на розвиток активності, творчого потенціалу як педагогів, так і учнів.Наша діяльність підпорядковується розробленому та затвердженому положенню про опорний заклад освітнього округу. Управління освітнім округом здійснюється на колегіальних засадах координаційною радою округу, до складу якої входять представники міського управління освіти та навчально-методичного центру, керівники всіх суб’єктів освітнього округу. Науковий, навчально-методичний, психолого-педагогічний супровід діяльності освітнього округу здійснюють фахівці навчально-методичного центру управління освіти Макіївської міської ради. |