Перший урок 2012 –«Дніпропетровщина – моя рідна земля»Діти. Школа. Рік новий. Непомітно відходить за обрії літо. Золоточубий вересень знову кличе наше юне покоління за парти. У 2012-2013 н. р. заняття в освітніх закладах країни розпочинаються 3 вересня.За ініціативи головного управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації Перший урок у школах області проходитиме за єдиною темою: «Дніпропетровщина – моя рідна земля»Мета проведення Першого уроку:Виховання любові до рідного краю, почуття причетності до всіх подій які відбуваються на Дніпропетровщині, в Україні, пробудження національної самосвідомості, формування і розвиток почуття гордості за свій народ, свій край, країну, готовності здобувати якісну освіту і розумними справами збагачувати рідну землю.Під час підготовки до проведення Першого уроку працівники відділу художньо-естетичного навчання та виховних технологій кафедри управління загальноосвітніми навчальними закладами ДОІППО рекомендують кожному педагогу пам’ятати одну з пріоритетних вихідних позицій, визначених у Національній стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 рр.: «Система освіти має забезпечувати формування особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу, європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлена до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі».Патріотичне, громадянське виховання дитини розпочинається в сім’ї, в родині і з перших сходинок пізнання світу у дитячому дошкільному закладі, в початкових класах школи. І тому вже на Першому уроці в 1-4 класах лейтмотивом можуть звучати слова відомого поета Дніпропетровщини Григорія Бідняка:Ми любимо країну,Квітучий рідний край,Козацьку БатьківщинуКалиновий розмай...... Нам хороше тут жити,Навчатись і рости.Ми будемо любитиЇї і берегти...У процесі підготовки Першого уроку необхідно детально продумати його зміст, форму, етапи, залучаючи до його проведення видатних людей краю, представників інтелігенції, батьківську громадськість, а ще – можливості Національного історичного музею ім. Д.І. Яворницького, Літературного музею, Дніпропетровського художнього музею, краєзнавчих шкільних музеїв, шкільних бібліотек. Форми проведення Першого уроку – різноманітні: - усний журнал-естафета,
- літературно-краєзнавча подорож,
- турнір знавців ріднокраю,
- агітбригада,бесіда-екскурсія,
- експедиційна гра,
- брейн-ринг,
- тематична вікторина,
- зустрічі з цікавими людьми,
- календар (історичний, літературно-музичний),
- міні-проект,
- перегляд слайд-фільмів
- тематичний альбом,
- гра-квест,
- «жива» газета,
- літературно-художні композиції. Назви заходів мають бути лаконічними, конкретними:
- «Мій край – це серця рідна пристань»,
- «Дніпропетровщина крізь століття»,
- «80 років Дніпропетровщині: від Дніпрогесу до космосу»,
- «Петриківський дивоцвіт»,
- «Символіка Дніпропетровщини»,
- «Моя сім’я, моя родина, це – рідна область, Україно!»,
- «Сім чудес Дніпропетровщини».
У школах, шкільних бібліотеках доцільно оформити стенди, інформаційні куточки, організувати виставки, огляди літератури – відповідно до теми Першого уроку.Бажано використовувати матеріали календаря пам’ятних дат Дніпропетровської області «Моє Придніпров’я 2012 р.», а також – місцевих періодичних видань 2012 р. Зокрема, конкретна інформація міститься в обласній газеті «Вісті Придніпров’я» № 14 від 23.02.2012 р., в обласній педагогічній газеті «Джерело» за поточний рік і, звичайно, – в інших виданнях регіону.У ході підготовки та проведення Першого уроку доречним буде також використання Методичних рекомендацій ДОІППО щодо проведення в навчальних закладах області єдиного уроку на тему «Рідній Дніпропетровщині – 80 років» (надіслані електронною поштою управлінням, відділам освіти 26.01.2012 р.).Належний рівень підготовки і проведення Першого уроку у 2012 році «Дніпропетровщина – моя рідна земля» сприятиме формуванню патріотичних почуттів юних громадян, мобілізації сучасних освітніх ресурсів у справі засвоєння школярами істинних життєвих цінностей: духовно-моральних, гуманістичних, культурних, громадянських. |