Грамотна організація початку уроку дозволить не тільки привернути увагу учнів до вчителя, зацікавити учнів, але і включити дітей в активну розумову діяльність з перших хвилин заняття.
На даному етапі учні в комунікативній формі обмірковують проект майбутніхнавчальних дій: ставлять мету (метою завжди є усунення виникаючих труднощів), погоджують тему уроку, вибирають спосіб, будують план досягнення мети і визначають засоби-алгоритми, моделі і т.д. Цим процесом керує вчитель: на перших порах за допомогою навідного діалогу, потім - спонукаючого, а потім і за допомогоюдослідницьких методів.
При проведенні даного етапу використовується індивідуальна форма роботи: учні самостійно виконують завдання нового типу та здійснюють їх самоперевірку,покроково порівнюючи з еталоном. На завершення організовується виконавськарефлексія ходу реалізації побудованого проекту навчальних дій і контрольних процедур.
Емоційна спрямованість етапу полягає в організації, по можливості, для кожного учняситуації успіху, мотивуючої його до включення в подальшу пізнавальну діяльність.
На даному етапі виявляються межі застосування нового знання і виконуються завдання, в яких новий спосіб дій передбачається як проміжний крок.
Організовуючи цей етап, вчитель підбирає завдання, в яких тренується використання вивченого раніше матеріалу, що має методичну цінність для введення в подальшому нових способів дій. Таким чином, відбувається, з одного боку, автоматизація розумових дій по вивченим нормам, а з іншого - підготовка до введення в майбутньому нових норм.
На даному етапі фіксується новий зміст, вивчене на уроці, і організовуєтьсярефлексія і самооцінка учнями власної навчальної діяльності. На завершенняспіввідносяться її мета і результати, фіксується ступінь їх відповідності, і намічаютьсяподальші цілі діяльності.
Алгоритм конструювання уроку 1. Уявити урок у вигляді логічно закінчених модулів з чітко визначеною метою і планованим результатом.
2. Виходячи з тематики уроку, мети модуля, з урахуванням вікових психологічних особливостей розвитку дітей, вибрати педагогічний прийом або техніку з банку прийомів.
3. Для підготовки навчальних завдань на основі матеріалу підручника може бути використаний конструктор ситуаційних завдань Ілюшина.
4. Проаналізувати отриманий сценарій уроку з точки зору здоров'я заощадження. Розглянути вибрані прийоми або техніки на предмет використання ІКТ.
5. Оцінити ККД уроку, спираючись на принцип ідеальності: максимальний ефект навчальної діяльності учнів при мінімальній діяльності вчителя.
6. Приготуйте презентацію уроку для публічного представлення.
7. Публічне представлення сконструйованого уроку.
Всього: 3284 Нових за місяць: 0 Нових за неділю: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 Із них: Користувачів 3269 Перевірених: 0 Модераторів: 0 Адмінів: 1 Із них: Чоловіків: 389 Жінок: 2895
Черепанова Таміла Миколаївна,53052 смт Христофорівка, Криворізького р-ну, Дніпропетровської обл.