У Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту зазначили, що у
процесі розроблення нової редакції Державного стандарту початкової
загальної освіти було ретельно вивчено зарубіжний досвід та враховано
кращі традиції вітчизняної освіти.
Результати навчальних
досягнень учнів початкових класів зумовили необхідність поновити зміст
Державного стандарту початкової загальної освіти та удосконалити Базовий
навчальний план початкової загальної освіти, зазначають в
МОНмолодьспорт.
У міністерстві освіти наголошують, що
позитивними змінами Державного стандарту початкової загальної освіти є
забезпечення наступності змісту дошкільної та початкової загальної
освіти, а також впровадження особистісно-орієнтованого підходу в
навчально-виховному процесі початкових класів.
Стандарт
початкової загальної освіти передбачає формування ключових
компетентностей учнів початкових класів, зокрема, загальнокультурної,
громадянської, здоров’язбережувальної та інформаційно-комунікаційної.
Фахівці міністерства зазначають, що перевагами затвердженого документа є
розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання,
використання здоров’язбережувальних технологій та екологічна
спрямованість освіти.
Стандартом також передбачено вивчення
іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах,
посилено природничу складову, зокрема введено нову освітню галузь
"Природознавство", а також передбачено впровадження
інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових
класів.
Нова редакція Державного стандарту початкової загальної освіти зорієнтована на соціалізацію особистості молодшого школяра.
Зміст стандарту за максимально розвантажений, логічно вибудуваний,
доступний для авторів навчальних програм (педагогічних працівників,
учителів початкових класів, методистів, наукових працівників).
У
змісті кожної освітньої галузі передбачено діяльнісну лінію. На
варіативну складову відведено по 2 години у 1, 2, 3 та 4 класах.
Коментуючи затвердження стандарту, заступник міністра освіти Борис
Жебровський зокрема зазначив: "Вперше за всю історію незалежності
України вітчизняні школи, а саме, початкова освіта, отримали можливість
відповідати кращим європейським традиціям, бути конкурентоспроможними у
повному сенсі цього слова та піднятися на якісно новий рівень підготовки
школярів".
"Ще в середині 60-х років Саул Робінсон
запропонував ідею розвитку освіти шляхом перегляду "куррікулума", тобто
програм, стандартів. Саме ця ідея вважається в сучасному світі основою і
стрижнем розвитку освіти. Все інше є похідним", - наголосив заступник
міністра освіти.
За матеріалами: Освіта.ua